TILBAKE PÅ SKOLEBENKEN

Da er hverdagen tilbake for fult! Jeg kan ikke tro at jeg nå er inne i det siste året av sykepleierstudiene. Det er da virkelig ikke så lenge siden jeg begynte! For å være helt ærlig, synes jeg ikke det er lenge siden jeg studerte ernæring og personlig trening. Tiden flyr så alt for fort!

Som mange av dere allerede vet, er jeg tidligere utdannet personlig trener og har også studert ernæring. Jeg trodde det var trening og mat jeg ville jobbe med. Da mamma ble dødssyk var jeg mye i kontakt med sykehus, leger og sykepleiere. Det var også da jeg så hvor utrolig viktig og unik en sykepleiers rolle er, i møte med syke personer. Jeg skal ikke lyve. Mamma og vi, familien som pårørende, møtte både dyktige sykepleiere som gjorde hverdagen vår enklere, men også sykepleiere som ikke hadde et snev av medfølelse eller respekt, og som rett og slett kunne ødelegge dagen. Det var på denne tiden jeg oppdaget at jeg ville bli sykepleier. 

 Når du har studert noe, er det aldri moro å oppdage at det var feil og at du vil studere noe annet isteden. Men jeg angrer ikke et sekund! Jeg stortrives med studiet! Jeg har også fortsatt en brennende interesse for trening, ernæring og helse generelt. Det er årsaken til at jeg fortsatt har mitt eget firma hvor jeg driver med online coaching. Nettopp fordi jeg også synes mat og bevegelse er utrolig spennende og givende, og fordi jeg ønsker å dele min kunnskap og hjelpe andre til en sunnere og bedre hverdag. Ikke minst tror jeg at mine tidligere studier, styrker sykepleierstudiene. Sykdom henger tett sammen med ernæring og trening. 


Jeg kan ikke annet enn å glede meg over å være tilbake på skolebenken. Jeg føler meg rett og slett utrolig heldig og priviligert som har muligheten til å studere noe så fantastisk og å få muligheten til å hjelpe mennesker i fremtiden. Kan jeg gjøre dagen til et sykt menneske litt bedre, da blir desidert min dag bedre også! 

 Nå får jeg fortsette min hyggestund med sykepleieboken. Jeg liker nemlig å gjøre lesingen til noe koselig, hvor jeg finner frem god snacks, som i dag ble Barbells proteinbar, nøttemiks og Nocco, og hygger meg med fagstoffet. Da blir det med en gang mer moro å pugge! 
Det er forresten superuke hos Tights.no nå og i dag får du supertilbud på både Nocco og alle proteinbarer. I tillegg får du ekstra 15 % rabatt ved bruk av koden kristine15. Det vil si at du får et helt brett Nocco til bare 425 kroner og en hel boks med favorittbarene fra Barebells for bare 331 kroner. For dere som lurer på hva favorittsmaken min er, så er det absolutt caramel cashew, den er helt himmelsk! Coconut choco kommer hakk i hel. Den minner om bounty. 

Håper mandagen din har vært bra :grin: Ha en fortsatt fin dag! 
 

Kristine ♥ 

6 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg