hits
www.dedication.blogg.no

Kristine Aure

Dedikasjon til trening, mat og livsglede

MOTIVASJON TIL TRENING

  • 23.08.2017, 18:22


Det ha motivasjon til trening, er noe jeg stadig fr sprsml om. For vre helt rlig, er det som regel slik at jeg har lyst til trene og ikke trenger hente frem motivasjonen. Trening er for meg en stor glede og en del av hverdagen. Det er et fristed, et sted hvor jeg fr ut negative tanker og henter inn positiv energi. Om det er slik at jeg virkelig ikke har lyst til trene en dag, dropper jeg det! Da vet jeg at kroppen og hodet trenger hvile. Jeg tror mye av grunnen til at treningsmotivasjonen min nesten alltid er der, er nettopp fordi det ikke er en tvang. Det er noe jeg gjr som gleder og som kjennes godt bde for min egen kropp og hode.

SONY DSC
Jeg har likevel noen tips om du trenger motivasjon til trening:
- Nye treningsklr
Det fle seg vel p trening er viktig, uavnhegig om du gr i en stram tights og singlet, eller om du foretrekker en stor t-skjorte og joggebukse. G i klr som gjr at du fler deg bra. Selv fr jeg alltid et motivasjonsboost nr jeg tar p meg nye treningsklr. Da fr jeg lyst til lpe p trening med en gang!
- Tenk at treningen er godt for kroppen din
En rekke forskning viser at trening  gir overskudd, er godt for helsen vr, er med p forebygger en rekke sykdommer og gir en hel del andre positive gevinster.  Ikke minst, tenk p hvor deilig det kjennes ut nr treningskten er ferdig.
- Finn en treningsform som passer akkurat deg
Det finnes mye forskjellig du kan gjre; lping, kickboksing, styrketrening, yoga, svmming, osv, osv. Finn noe du trives med og synes er moro.
- Ha deg selv som forbilde og konkurrer kun med deg selv
Vi er alle forskjellige fra naturens side og kan derfor ikke se like ut eller gjre de samme treningsprogrammene. Om du har et urealistisk forbilde, vil dette kun gjre deg demotivert. Bestem deg heller for bli den beste utgaven av deg selv.
- Koffein 
Nocco eller en stor kopp kaffe gir meg ekstra futt i rumpen de dagene jeg trenger litt ekstra energi. Koffein, som da finnes i kaffe, Nocco og andre energidrikker, gir en stimulerende effekt som frer til kt energi. 
- Ha god og variert musikk i rene
Lag deg en god spilleliste som du oppdaterer jevnlig. Dette gjr at treningen gr mye fortere.
- Sett av tid til trening
Planlegge uken din og legge inn treningsktene i kalenderen. Planlegg for eksempel en 50 minutters treningskt mandag, onsdag og fredag og sett av tid til dette. Str treningskten i kalenderen, er det lettere gjennomfre.

SONY DSC
Kort oppsummert: ha det gy, elsk den du er og lik det du gjr :grin: 
Hva er ditt beste tips for f motivasjon til trening? Del det gjerne i kommentarfeltet. Jeg er sikker p at noen vil f nytte av din personlige erfaring. 


Kristine ♥

Jannike

23.08.2017 kl. 18:50
Her var det mange fine tips! nsker deg ein fin kveld :)

Kristine

23.08.2017 kl. 19:24
jmyklebust:
Herlig at du synes det. Ha en fin kveld du ogs :)

Anette

24.08.2017 kl. 09:23
Nye klr gir alltid motivasjon. Rart hvordan lykke kan kjpes noen ganger :-P

Kristine

24.08.2017 kl. 15:37
Anette:
Ja, det er rart det der. Hvordan nye klr gjr det ekstra gy dra p trening :)
Kristine

Hei og velkommen til Dedication. Jeg er en livsglad personlig trener og kostholdsveileder. Her p min blogg vil du f sm tips, rd og oppskrifter til den sunne linje, samt flge min vei i livet. Jeg har troen p at god helse og en sunn livsstl er nkkelen til et lykkelig liv og en glad kropp. Legg gjerne igjen noen ord om du lurer p noe, nsker dele noen tanker, er interessert i kost og treningshjelp eller bare vil si hei :) Kontakt: kristine@helseglede.no

Search

Bloggdesign

Design og koding av KvDesign - www.kvdesign.no