www.dedication.blogg.no

Kristine Aure

Dedikasjon til trening, mat og livsglede

RUMPEPROGRAM MED STRIKK

  • 04.09.2017, 17:49


I sommerferien trente jeg mye med strikk. Jeg har helt glemt vise dere dette rumpeprogrammet som jeg trente ved flere anledninger! Fordelen med en treningsstrikk er at du kan trene hvor som helst og nr som helst. Denne kten trente jeg blant annet p stranden og p hytten. Det brant godt i rumpen etterp skal jeg si deg! Ta frem strikken din og ta deg en rumpekt du ogs. Jeg kan love deg at du vil kjenne det svi!

SONY DSC

Rumpeprogram med strikk

Gjr alle velsene rett etter hverandre med 10 -20 repetisjoner avhengig av motstanden p strikken og ditt utgangspunkt. Det vil si at du starter p velse 1, steg til siden med hofteabduksjon. Frst gjr du 10 -20 repetisjoner p hyre side, fr du gjr det samme p venstre side. Deretter gr du rett til velse 2, hye knelft. Der gjr du totalt 20 -40 repetisjoner med annen hvert ben, alts 10 -20 repetisjoner p hvert ben, fr du gr rett til velse 3, kneby med hopp fremover. Gjr 10 -20 repetisjoner, fr du s gr rett til velse 4, donky kickback. Ta 10 -20 repetisjoner p hyre side, fr du gjr det samme p den andre siden. Da har du fullfrt 1 av rumpeprogrammet runde. Ta en pause p 1 -2 minutter, fr du gjentar programmet en gang til. Gjr 3 -6 runder totalt.

SONY DSC


velse 1 - Steg til siden med hofteabduksjon

St med bena samlet og strikken rundt lrene dine. Ta et bredt steg ut til siden. Lft s benet ut i en hofteabduksjon. Skvis rumpen p toppen og hold et dryt sekund. Sett benet ned igjen, tett inntil det andre benet. Gjenta. Gjr frst nsket antall repetisjoner p hyre side, fr du s bytter og gjr velsen p venstre side. 


SONY DSC

velse 2 - Hye knelft

Tre fttene inni strikken. Lft s det ene benet til du omtrent har hofte og lr i nitti graders vinkel. Hold et godt sekund p toppen, fr du senker foten kontrollert ned igjen. Stram inn magen under hele velsen. Gjenta p den andre foten, slik at du tar annen hvert ben. 



velse 3 - Kneby med hopp fremover

Ha strikken i knehyde. Ta en kneby. Nr du er i bunnposisjon, skyter du deg opp igjen samtidig som du hopper fremover med samlede ben ned i en kneby. Reis deg opp til utgangsposisjonen og gjenta.  


SONY DSC

velse 4- Donky kickback
Du fr overse at jeg har et blad mitt p rumpestumpen.

Ha stikken rundt knrne. St p alle fire med hender og knr i bakken. Lft det ene benet og skyv det s langt bakover du kommer. Tenk at du skal f foten din langt opp mot himmelen. Hold et dryt sekund p toppen mens du strammer rumpen, fr du s senker benet rolig ned igjen. Gjr ferdig et ben, fr du gjentar p den andre siden.


Om du er glad i trene med strikk, kan du ogs teste denne fullkroppskten som jeg la ut for en mned siden. 

Hper du tar frem treningsstrikken og tester rumpeprogrammet. God trening  :grin:


Kristine  ♥ 

Hanne

04.09.2017 kl. 18:01
Haha...bladet p rumpa 😄

.

Kristine

05.09.2017 kl. 16:11
Hanne:
Hihi... S det frst etter at bildene var tatt ;)

Pernille

04.09.2017 kl. 18:46
S fint med snne tips til hjemmetrening :-)

Kristine

05.09.2017 kl. 16:11
Pernille:
Herlig at du synes det! :)

Astrid

04.09.2017 kl. 20:24
Trodde du hadde et hull i tightsen fr jeg s det var et blad haha.

Programmet skal definitivt prves.

Kristine

05.09.2017 kl. 16:11
Astrid:
Hihi... Ja, det der nesten ut som et hull. Hper du kjenner programmet godt ;)

Janne Haukom Breland

05.09.2017 kl. 11:35
Hehehe, bladet. Takk for tips :-)

Kristine

05.09.2017 kl. 16:05
Janne Haukom Breland:
Ja, s det frst etter at bildene var tatt. Hihi..

Marianne

05.09.2017 kl. 12:50
Jeg trener bare hjemme s programmet var dagens trening :-)

Kristine

05.09.2017 kl. 16:05
Marianne:
S herlig hre. Hper du hadde en god kt :)

KostholdsBloggeren

05.09.2017 kl. 14:15
Greit med strikk om man skal p langtur. Lett og enkelt ta med seg.

Kristine

05.09.2017 kl. 16:05
KostholdsBloggeren:
Ja, det er jo helt supert ta noen styrkevelser ute p tur :)

Elisa

05.09.2017 kl. 22:45
Kule tips! Sprs om jeg kanskje m g til innkjp av et strikk :)

Kristine

06.09.2017 kl. 14:12
Elisa:
Treningsstrikk er super nyttig :)
Kristine

Hei og velkommen til Dedication. Jeg er en livsglad personlig trener og kostholdsveileder. Her p min blogg vil du f sm tips, rd og oppskrifter til den sunne linje, samt flge min vei i livet. Jeg har troen p at god helse og en sunn livsstl er nkkelen til et lykkelig liv og en glad kropp. Legg gjerne igjen noen ord om du lurer p noe, nsker dele noen tanker, er interessert i kost og treningshjelp eller bare vil si hei :) Kontakt: kristine@helseglede.no

Search

Bloggdesign

Design og koding av KvDesign - www.kvdesign.no
hits