ENKEL HVERDAGSKOS


Nå som jeg er i praksis blir det mange enkle løsninger på kjøkkenet. Ettersom det er så langt fra der jeg bor til sykehuset jeg er i praksis på, bor jeg mye av tiden på en sykehushybel. Der er ikke mulighetene til å lage mat de beste. Da blir det mye enkel og rask mat, samt mat som kan lages i store porsjoner og oppbevares slik at jeg har mat til flere dager. Selv om det blir enkel mat, står det ikke på smaken og næringen. God og næringsrik mat må man ha uansett!

 Til dessert i dag ble det enkel hverdagskos av en koseskål. I bunnen av skålen har jeg cottage cheese. Deretter har jeg over en Barebells proteinpudding, bringebær, rips og gojibær med sjokoladetrekk. I tillegg ble det noen jordbær og druer. Så enkelt kan det altså gjøres! 


Bær, sjokolade og kremet proteinpudding er en perfekt kombinasjon når man har lyst på noe søtt, raskt og godt. Dette er en skål jeg ofte tyr til som dessert, snacks eller kveldskos. 
 
Denne gangen brukte jeg pære og vaniljesmak i puddingen min. Når det gjelder å servere proteinpuddingen med bær, er vaniljesmaken min absolutte favoritt, men den var jeg tom for. Sjokoladesmaken er også super god. Den topper jeg helst med bananbiter, peanøttsmør og litt hakket sukrinsjokolade. Det er en himmelsk kombinasjon! 
Akkurat nå er jeg rimelig fornøyd med den min enkle hverdagskos av en skål som jeg har fremfor meg :razz: Den skal nytes! 

Kristine ♥ 

16 kommentarer
    1. madelen:
      Ok. Da misforstod jeg. Vaniljesmaken på Propud er ganske god, men på denne, altså på Barebells er den veldig god. Den smaker omtrent likt som vaniljesaus. Selv lillebroren min synes den er knall god 🙂

    2. Åja, nå skjønner jeg. Det var ikke propud jeg lurte på, men vaniljesmaken på denne som du spiser her. Beklager om jeg ikke at tydelig nok .. 🙂

    3. madelen:
      Hadde du spurt om vanilje, hadde jeg kunne uttale meg bedre for propud vanilje er ikke så verst, men den med karamell synes jeg er ordentlig fæl. Hihi… Akkurat den smaken takler jeg ikke og da er det vanskelig å anbefale måter å spise den på. Da er det bedre å spørre noen andre som liker den bedre 🙂

    4. Jeg spurte ikke bare om hva du mente om propud, men om hvordan denne var på smak og konsistens, men du hang deg automatisk opp i at jeg nevnte propud?

    5. madelen:
      Jeg synes propud karamell smaker skikkelig ekkelt og fake, så jeg er ikke den riktige til å spørre desverre.
      God helg 🙂

    6. Jeg har kun smakt propud karamell. Er student og den var på tilbud, så jeg kjøpte 5 pga dato. Har denne noenlunde samme konsistens. Og hvordan er vaniljesmaken? Som vaniljesaus eller vaniljeyoghurt? Vil gjerne ha litt tips til gode proteiner, så kanskje jeg kan unne meg innimellom? 🙂
      God helg!

    7. Kanskje rart spørsmål. Er du helt uten sminke her? Fregnene dine er så naturlig og søte 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg