ENKLE HAVREMUFFINS MED SJOKOLADE

God søndags morgen dere ♥ Akkurat nå befinner jeg meg i Trysil med en god gjeng. I skrivende stund forberedes en real hyttefrokost med alt godt du kan tenke deg! Å, som jeg elsker deilige søndagsfrokoster. 

SONY DSC
Mens jeg koser meg med frokosten, vil jeg dele disse nydelige havremuffinsene med sjokolade som jeg bakte tidligere i uken. Muffinsene er super enkle å lage. Du rører bare alt sammen i en bolle, og så skal de stekes. Vips så har du saftige havremuffins med smak av boller, som har deilig smeltet sjokolade innvendig. Virkelig super godt!

SONY DSC

Enkle havremuffins med sjokolade
6 stykker

1 egg
1 eggehvite
1 ss eplemos, eventuelt kesam eller most banan
0,5 dl væske, jeg brukte vann
40 g havremel
10 g fiberfin, eventuelt mer havremel
15 g vaniljeprotein
1/2 ts bakepulver
1 ss sukringold
1/2 ts kardemomme
1 plate sukrinsjokolade, eventuelt annen sjokolade

Bland sammen alle ingrediensene utenom sjokoladen i en bolle. Her trenger du bare å blande sammen med en skje. Tilsett eventuelt mer væske om deigen blir løs. Den skal ha vaffelrøre-konsistens. Rør så inn hakket sjokolade. Fordel røren i muffinsformer. 
Stek på 175 grader i 15 minutter.
Avkjøl noen minutter før du serverer.

SONY DSC
Mmm.. Det er så fantastisk godt når sjokoladen smelter inne i muffinsene!

SONY DSC
Søte, deilige havremuffins med sjokolade som vil glede både liten og stor. Håper du lar deg inspirere til en bakerunde i dag. Uansett om du nyter søndagen med enkle havremuffins eller ikke, håper jeg du får en herlig søndag :grin: 
 

Kristine ♥

12 kommentarer

Siste innlegg