hits
www.dedication.blogg.no

Kristine Aure

Dedikasjon til trening, mat og livsglede

MINE TIPS

  • 14.09.2017, 15:48


Jeg fr mange sprsml om kosthold og trening.  Spesielt ofte kommer sprsmlet om hvordan du kan bli sterk, g ned i vekt eller f stor rumpe p kortest mulig tid. Men stopp opp litt n! Rom var ikke bygd over natten, ei heller er en veltrent kropp eller en livsstilsforandring. 
Her er mine tanker og tips.


- Sett deg realistisk ml
De aller fleste har drmt seg bort av et bilde med en veltrent person i sosiale medier. Problemet er at bildene ikke viser virkeligheten. Lys og kroppsstilling er er ofte nye planlagt, og i flere situasjonen er bildet retusjert. Dette urealistiske idolet nsker vi bli som, helst etter bare noen uker! Det kan vre bde umotiverende og skuffende nr vi strever, men ikke klare oppn et ml. Det kan gjre at man fler seg mislykket og selvtilliten synker. 
Jeg for min del, konkurrere kun med meg selv. Jeg har forbedringspotensialet, det har vi alle, men jeg fr aldri gjort det bedre enn det beste jeg fr til. Husk det du ogs! Vi har lett for gape for mye over. Det er blitt et velkjent i-lands syndrom  skulle fremst og vre mest mulig perfekt. Husk at du skal bli den beste versjonen av deg selv, uavhengig av andre. Sett deg ml som er spesifikke og realistiske for akkurat deg.

- Ha tlmodighet 
Vi forventer at resultatene skal komme raskt og smertefritt, helst i gr.  Dette gjelder ikke bare kosthold og trening, men vel s mye skole og jobb.
Uten de store hindringene skal vi kunne n mlene vre. Hadde det vrt s lett ville vi alle gtt rundt stramme og sterke med sprettrumpe og et stort smil om munnen. Men i virkeligheten er det ikke s enkelt. Det tar tid! Du m legge ned svette og energi i treningen, planlegging og gjennomfre. Ingenting er gjort over natten. Til gjengjeld er det ogs ekstra deilig du nr mlet ditt. For en innsats du har gjort!


- Ikke overdriv
Det er lett sette opp et ekstrem opplegg med lite mat og mye trening, men det er ikke enkelt flge i det lange lp. Overdriver du, vil du aldri kunne klare holde p over tid. Du vil trolig mislykkes og bli misfornyd. Bygg deg gradvis oppover slik at det blir en livsstil du trives med og kan leve med. Gjr endringene gravis slik at du rekker bli venn med dine nye vaner. Aktivitet og sunt kosthold skal gi deg glede, ikke stjele energi og humr. Bruk god tid og ikke lanken p n mlet skal overskygge gleden av vre underveis.

-Fin din vei
Ikke hr p alle rdene og tipsene der ute. Morgenkardio, tte mltider om dagen, lavkarbo, styrketrening, proteinkosthold, intervaller, osv. Det finnes utallige mter gjre det p. Ja, det funker for noen, men det er ikke sikkert det fungerer for deg. Det finnes ikke en fast oppsatt fasit og du er pent ndt til finne din egen vei og hva som er best for akkurat deg. Hadde jeg valgt lytte p alle rdene jeg fr istedenfor lytte til min egen kropp hadde jeg blitt gal, spiseforstyrret og utmattet. Isteden valgte jeg lytte til min egen kropp, og jeg fant en livsstil jeg kan leve med, som gir meg glede og energi.


Kristine ♥

Anita

14.09.2017 kl. 17:55
Fine tips <3

Kristine

15.09.2017 kl. 19:15
Anita:
Hyggelig at du synes det :)

Nina

14.09.2017 kl. 20:32
Du er s sykt st!! :-)

Kristine

15.09.2017 kl. 19:15
Nina:
, takk du :)

Anniken

17.09.2017 kl. 14:16
Helt enig, det er viktig lage sin egen vei og lytte til sin egen kropp, skal man n sine egne ml. Ha en fin dag videre! :-D

Kristine

18.09.2017 kl. 17:19
Anniken:
Den eneste som har svaret for hva som er riktig, er jo deg :)

Monica

30.11.2017 kl. 16:34
Setter du opp matplaner?

Kristine

01.12.2017 kl. 13:55
Monica:
Jeg er kostholdsveileder og lager oppsett til kundene mine, ja :)
Kristine

Hei og velkommen til Dedication. Jeg er en livsglad personlig trener og kostholdsveileder. Her p min blogg vil du f sm tips, rd og oppskrifter til den sunne linje, samt flge min vei i livet. Jeg har troen p at god helse og en sunn livsstl er nkkelen til et lykkelig liv og en glad kropp. Legg gjerne igjen noen ord om du lurer p noe, nsker dele noen tanker, er interessert i kost og treningshjelp eller bare vil si hei :) Kontakt: kristine@helseglede.no

Search

Bloggdesign

Design og koding av KvDesign - www.kvdesign.no