SJOKOKREMIS

Da jeg dro innom frukt- og grønnsaksbutikken i går, hadde de vannmelon. Jeg har ikke sett vannmelon i butikken på en stund og ble super glad. Vannmelon er jo så godt! Planen var egentlig at jeg skulle spise vannmelonen til dessert, men da det nærmet seg desserttid, hadde jeg mest lyst på is. Dermed laget jeg meg en enkel sjokokremis som jeg serverte sammen med vannmelonskiver. 

SONY DSC
Denne sjokokremisen er en blanding av iskrem, fluff og smoothie. Konsistensen er  lett og luftig, med en søt og deilig smak. Jeg synes den ble super god! Og det beste er at den tar ikke mer enn et par minutter å lage. En enkel og god sjokokremis, perfekt som en hverdagsdessert eller lett kveldskos. 

SONY DSC

Sjokoiskrem
Til 1 porsjon

1 frossen banan
100 g gresk yoghurt, eventuelt kesam eller cottahe cheese
1 ss sukringold
1 stor ss kakaopulver
20 g sjokoladeprotein
1/3 ts vaniljepulver, kan sløyfes
1/4 ts salt

Ha alle ingrediensene i en blender og kjør 1 -2 minutter, til det blir en fluffy sjokoiskrem. Eventuelt kan du mose alt med en stavmikser. 
Server med en gang. 

SONY DSC
Jeg toppet sjokoiskremen med jordbær og 1/2 Barebells kokos proteinbar, og serverte frukt- og nøtte miks og vannmelon ved siden av. Et skikkelig deilig dessertmåltid. 
Blir det sjokoiskrem på deg i kveld? :razz: Håper det smaker og ha en fortsatt god tirsdagskveld!

Kristine  ♥

7 kommentarer

Siste innlegg