www.dedication.blogg.no

Kristine Aure

Dedikasjon til trening, mat og livsglede

EFFEKTIV FULLKROPPSKT MED KETTLEBELL

  • 04.10.2017, 15:39


Alt du trenger til en god og svett fullkroppskt er en kettlebell! 

SONY DSCDa jeg flte for ta meg en treningskt p hytten i sommer, gjorde jeg denne treningskten. Der har jeg nemlig en kettlebell som jeg trener med av og til. Alle treningssentre har stort sett et godt utvalg av kettlebells i forskjellige vektklasser. Har du ikke tilgang p en kettlebell hjemme, kan du alts gjre denne treningskten p treningssenteret ditt. I lpet av 20 -25 minutter, fr du en effektiv styrkekt for hele kroppen. Det er virkelig ikke mer som skal til noen ganger!

SONY DSC
Effektiv fullkrosppskt med kettlebell, slik gjr du:
Gjr alle velsene rett etter hverandre, som i en sirkelkt. Du gr alts rett fra clean and jerk, til hoppende sumo kneby, rett p kettlebell burpee, videre til enarms stende roing, ettbens stark marklft, deretter rett p enarms brystpress og s til slutt frontby.  Nr du har gjort en slik runde, tar du en pause p 2 -3 minutter. Ta 10 -20 repetisjoner p hver velse avhengig av hvor tung kettlebell du bruker er og hvor utholdende du er. Etter pausen, gjr du nok en runde. Gjr totalt 3 -4 slike runder. Da skal jeg love deg at du kjenner det! 

SONY DSC


Clean and jerk
St med fttene plassert noe bredere enn skulderbreddes avstand. Ha kettlebellen mellom bena og hold den med en hnd. Reis deg eksplosivt opp, som i en kneby, samtidig som du frer kettlebellen opp til skulderen. Avslutt s med presse kettlebellen over hodet som i en skulderpress. Fr deretter kettlebellen ned igjen og gjenta. Husk utfre velsen p begge sider. 



Hoppende sumo kneby
St med fttene i en bred fotstilling og med kettlebellen plassert mellom fttene. Reis deg opp som i en kneby og ta s et hopp p toppen. Gjenta. 


SONY DSC

Kettlebell burpee med opptrekk
Start i en plankeposisjon hvor du str p trne med hendene p kettlebellen. Hopp innover med fttene slik at du frer bena inn mot kettlebellen. Reis deg s eksplosivt opp, slik at du str rett opp og ned. Fr s armene oppover og trekk kettlebellen opp mot haken. Hopp tilslutt ned igjen til startposisjonen. Gjenta. 



Enarms stende roing
St med den ene foten foran den andre med kettlebellen i den ene hnden. Len deg fremover og stram inn magemuskulaturen. Dette spennet skal du holde under hele velsen. Fr armen opp og bakover samtidig som du tenker at du skal skvise skulderbladet opp og ned. Senk armen ned igjen. Gjenta.  velsen m utfres p begge sider.

SONY DSC
SONY DSC

Ettbens strak marklft
St rett opp og ned med kettlebellen i begge hendene. Plasser den ene foten bak den andre og ha all vekten p den fremre foten. Lag en liten vinkel i kneet og senk s ovekroppen kontrollert ned, samtidig som du skyver hoften bakover. Fr overkroppen s langt ned du klarer uten lage svai i ryggen. Lft s opp igjen og gjenta. Husk utfre velsen p begge sider. 



Enarms brystpress
Legg deg p gulvet / bakken med en kettlebell plassert i den ene hnden og albuen i underlaget. Press hnden rett opp. Fr den s kontrollert ned igjen. Gjenta. Husk at du m utfre velsen p begge sider.



Frontby
St med litt bredere enn skulderbreddes avstand mellom fttene og med kettlebellen foran brystet. By i knrne, samtidig som du presser hoften litt tilbake og setter deg ned. Hold ryggen rett. G s dypt du klarer og press deg s opp igjen. Gjenta. 

Hper du lr deg inspirere og at du fr en god treningskt :grin:


Kristine ♥ 

Emilie Helle Andersen

04.10.2017 kl. 16:21
S flink du er!

Kristine

05.10.2017 kl. 11:40
Emilie Helle Andersen:
Det er jo s deilig med en kt :)

Pernille

04.10.2017 kl. 16:31
Har du gtt ned litt i det siste? Ikke stygt ment men du ser litt tynnere ut p nye bilder enn p disse som er fra i sommer.

Kristine

05.10.2017 kl. 11:41
Pernille:
Jeg har nok gtt ned noen kilo etter at jeg begynte i praksis. Det blir det s mye hverdagsaktivitet og ging. Men de kiloene kommer nok fort tilbake nr praksis er over ;)

Pernille

04.10.2017 kl. 16:31
Tenkte bare p om det var bevisst eller ikke:-)

05.10.2017 kl. 07:05
Hva er vekten p kettlebellen?

Kristine

05.10.2017 kl. 11:40
Anonym:
Her er det 8 kg :)

Fysioterapeuten

05.10.2017 kl. 21:29
Hvordan er Nocco BCAA p smak? Hvem er best? :)

Kristine

07.10.2017 kl. 10:57
Fysioterapeuten:
Hmm, det varierer litt. Akkurat n elsker jeg Caribben :)

Lisa Malene

06.10.2017 kl. 08:06
S mye bra inspirasjon! Sliter snn med finne glede i trening om dagen, men vet at jeg alltid kan komme til bloggen din og ente litt inspo. :) Bloggen din er herlig!

Kristine

07.10.2017 kl. 10:57
Lisa Malene:
S herlig lese Lisa Malene :) Tusen hjertelig takk. Ha en herlig helg :)
Kristine

Hei og velkommen til Dedication. Jeg er en livsglad personlig trener og kostholdsveileder. Her p min blogg vil du f sm tips, rd og oppskrifter til den sunne linje, samt flge min vei i livet. Jeg har troen p at god helse og en sunn livsstl er nkkelen til et lykkelig liv og en glad kropp. Legg gjerne igjen noen ord om du lurer p noe, nsker dele noen tanker, er interessert i kost og treningshjelp eller bare vil si hei :) Kontakt: kristine@helseglede.no

Search

Bloggdesign

Design og koding av KvDesign - www.kvdesign.no
hits