hits
www.dedication.blogg.no

Kristine Aure

Dedikasjon til trening, mat og livsglede

MAT TIL HEKTISKE DAGER

  • 10.10.2017, 15:16



Som mange av dere vet, er jeg for tiden i praksis. Da er hverdagen nok s hektisk! Jeg har flere jobber, hvor jeg ogs driver et eget firma og en blogg, jeg har full praksisuke i tillegg til at jeg skal rekke skrive skoleoppgaver utenom praksistiden, og jeg forsker f tid til trening, venner og familie. For et par uker siden skrev jeg et innlegg om hvordan du fr en effektiv uke, det kan du lese her. Da var det flere som lurte p om jeg kunne si noe om hvordan jeg gjr det med maten i slike perioder. Ettersom jeg bor langt unna praksisstedet, m jeg bo p sykehuset. Her er det ikke den beste muligheten til lage mat, og da blir det stort sett enkel og rask mat i hverdagen. Her er mine tips til mat til hektiske dager. 


- Kok opp masse egg 
Egg, er som dere vet, supermat. Jeg spiser stort sett tre til fire egg om dagen. Jeg elsker egg! Sndag koker jeg alltid opp to pakker egg. Alle de kokte eggene lager jeg et smil p, og setter jeg dem i kjleskapet. Disse holder seg en god uke. Egg p grovbrd med noen tomatskiver og litt salt, er min faste hverdagsfrokost. Med ferdigkokte egg, tar det bare to minutter lage istand denne frokosten! Egg passer ogs til en rekke andre ting og kan brukes til alt fra mellommltid til middag. 

- Raske, enkle mltider
Nr det gjelder frokost, lunsj og kveldsmat, finnes det mye godt du kan spise som ikke trenger tillaging. Jeg tyr ofte til speltlomper hvor jeg legger over en god stripe smrost og et par osteksiver, knekkebrd med makrell i tomat, en boks cottage cheese som jeg spiser med en banan og ntter eller riskaker som jeg topper med skiver av rkelaks og avokado. 

- Lag store porsjoner med middag
Nr jeg lager middag n, lager jeg stort sett alltid mat til to -tre dager. Mange middagsretter, som for eksempel tacograteng, hstgryte, minsetronesuppe og marokkansk chili con carne er bedre etter at den har sttt en dag eller to. Du kan ogs lage en enkel base som du fr tre forskjellige middager ut av. 

- Ha 'lett spiselig' mat tilgjengelig
Om sulten plutselig kommer er det greit ha sunnere snacks tilgjenglig. Frukt, Barebells proteinbarer, Protings proteinchips, frukt, Barebells proteinpudding og trket frukt er matvarer jeg alltid har tilgjenglig om jeg plutselig "m" ha noe. Disse matvarene kan spises som de er og er supert som mellommltider eller om en har lyst p noe ekstra godt

Hva tyr du til p hektiske dager? :razz: 


Kristine ♥

julietalivstil

10.10.2017 kl. 15:34
Flott innlegg:-)

Kristine

11.10.2017 kl. 15:09
julietalivstil:
Takk :)

Aleksandra

10.10.2017 kl. 20:34
Lomper og fiskekaker blir det mye av hos meg ogs :-D

Kristine

11.10.2017 kl. 15:09
Aleksandra:
Alltid en slager det :)

Janne

11.10.2017 kl. 14:44
Ferdig havregrt kjper jeg ofte. Litt dyrt men godt :-)

Kristine

11.10.2017 kl. 15:09
Janne:
Ja, den er god :)

Gunhild

12.10.2017 kl. 15:52
Hva er favoritt baren din? :-)

Kristine

12.10.2017 kl. 16:59
Gunhild:
Barebells karamell tror jeg :)
Kristine

Hei og velkommen til Dedication. Jeg er en livsglad personlig trener og kostholdsveileder. Her p min blogg vil du f sm tips, rd og oppskrifter til den sunne linje, samt flge min vei i livet. Jeg har troen p at god helse og en sunn livsstl er nkkelen til et lykkelig liv og en glad kropp. Legg gjerne igjen noen ord om du lurer p noe, nsker dele noen tanker, er interessert i kost og treningshjelp eller bare vil si hei :) Kontakt: kristine@helseglede.no

Search

Bloggdesign

Design og koding av KvDesign - www.kvdesign.no