SLIK PLANLEGGER JEG

Denne helgen har jeg vært på Norefjell. Mellom hotellfrokost, masse hygge, peiskos og gåturer, knipset jeg disse bildene. Strålende sol og skyfri himmel gav nesten sommerstemning! Nå er jeg kommet meg hjem og sitter å planlegger uken min. 

 Du har kanskje tidligere fått med deg at jeg ofte bruker søndagskvelden på å planlegge den kommende uken. Det er rett og slett fordi jeg liker å ha oversikt over dagene mine slik at jeg rekker alt jeg skal rekke og ikke glemmer noe viktig. Å planlegge uken, er alfa omega for meg! Pleier du å planlegge uken din? I så fall skal jeg gi deg noen tips om hvordan jeg planlegger uken min.


– Jobb / skole og faste avtaler
Først setter jeg opp faste avtaler som jobb og forelesing inn i kalenderen. De faste avtalene er noe jeg  komme meg til og de får derfor første prioritet i kalenderen.

– Sosiale avtaler
Deretter setter jeg inn sosiale avtaler i kalenderen, som bursdagsfeiringer, middag med venner, lunsjavtaler også videre. Dette er ting jeg har lyst til å gjøre, men som jeg ikke må gjennomføre. De sosiale avtalene kommer derfor i andre rekke.

– Trening
Ut ifra de to overnevnte, setter jeg inn trening. Etter at jeg har satt opp forelesning, jobb og sosiale avtaler, ser jeg altså når jeg er ledig og når jeg har tid til å trene. I tillegg til å skrive ned når jeg skal trene, pleier jeg også å skrive ned hva jeg skal trene. Har du et spesifikt mål, kan det også være nyttig å skrive ned målet.

– Huskeliste
Jeg skriver også opp en huskeliste med ting jeg skal huske eller få gjort i løpet av uken. Det kan for eksempel være et spesielt blogginnlegg jeg har lyst til å skrive, en bursdagsgave jeg skal kjøpe eller en telefon jeg skal ta.

Fritid
For meg er det også helt nødvendig at jeg setter av tid til å gjøre ingenting. Jeg pleier å kalle det megtid eller fritid i kalenderen. Det blir som små hull i kalenderen hvor jeg kan være for meg selv og velge helt hva jeg vil gjøre, om det så er ingenting eller gå meg en tur. Denne fritiden må jeg ha for å samle energi og hente krefter.


Håper du får planlagt uken din på en bra måte. Bruk resten av søndagskvelden til å lade opp til en ny og fantastisk uke :grin: Måtte den bli super duper! 

Kristine ♥

8 kommentarer
    1. Katharina:
      Om du føler at du ikke har noe bruk for planlegging, er det ikke nødvendig å presse deg selv til det. Så lenge du rekker det du skal, er det det viktigste, er det ikke? 🙂

    2. jeg digger bloggen din, Kristine! Du er skikkelig herlig, og jeg liker at du er så ærlig og jordnær, samtidig som du er flott og sprek og har såå godt bolle/kake-oppskrifter. Fortsett med det! Ha en fin uke 🙂

    3. Jeg er skikkelig dårlig på å planlegge men kanskje jeg burde teste det 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg