FROKOSTTID

God onsdagssmorgen! Jeg har allerede vært våken en drøy time og frokosten er akkurat fortært.

 Frokosttid er utrolig viktig for meg. Det å ha tid til å spise en god frokost, våkne og komme meg inn i dagens agende, gir meg en god start på dagen. Ofte setter jeg på koselig musikk og nynner litt for meg selv mens jeg spiser. Det blir nesten som en liten kosestund på morgenen. Frokosttid er derfor hellig for meg. Noen ganger skriver jeg det faktisk inn i kalenderen for å prioritere tid på morgenen! Det skal sies at jeg også noen ganger veldig å sove litt lenger, og isteden spiser frokost når jeg er kommet på forelesning. De dagene hvor jeg gjør det og ikke unner meg denne morgenstunden, blir ikke like bra som dager med frokosttid. En god morgen, gir en ekstra god dag!


Dagens frokost bestod av havregrøt kokt opp på melk – jeg synes grøten blir mye mer kremet og god da, toppet med eplebiter, kanel, rosiner og sukringold, samt to stekte egg og noen tomatskiver. Da har jeg et fullverdig måltid bestående av proteiner, trege karbohydrater, fiber og sunt fett, som holder meg mett lenge. Det ble naturligvis en kaffe også. Det må jeg alltid ha på morgenkvisten, men den drakk jeg mens jeg laget frokost. 

Jeg ønsker deg en riktig så fin onsdag :razz: Måtte dagen din bli super!

Kristine ♥

12 kommentarer

Siste innlegg