FREDAGSBURGER

SONY DSC
Frister det med en burger i dag? Jeg kan i hvert fall si at det fristet for meg :grin: Ettersom jeg jobber i kved, tok jeg meg en fredagsburger til lunsj. Denne burgeren med karamellisert rødløk og brie ble bare helt fantastisk god!

SONY DSC
En god burger slår aldri feil, hverken i helgen eller i hverdagen. Ettersom det er helg gjorde jeg litt ekstra stas på burgeren og laget karamellisert løk til. Karamellisert løk er virkelig super godt. Løken blir både søt og syrlig. Hvorfor har jeg ikke laget dette før! Karamellisert løk passet utmerket på burgeren, men det vil også være godt tilbehør til andre ting som kjøttstykker eller kylling. Til fredagsburgeren spiste jeg søtpotetfries. Jeg har brukt ferdigkjøpte, men vil du lage egne, har jeg en super god oppskrift på hjemmelaget sprø søtpotetfries her

SONY DSC

Fredagsburger

Hamburger
Salt og pepper
Karbonadedeig

For burgere av karbonadedeigen. Ha på salt og pepper på hver side. Stek i en panne på middels varme i 3 -5 minutter på hver side, avhengig av hvor godt stekt du liker burgeren din. 

Karamellisert løk
1 rødløk
1 ss fibersirup, eventuelt mer sukringold
1 ss sukringold
1 ss balsamicoedikk, kan sløyfes 
2 ss vann. 

Skjær rødløken i tynne skiver. Ha den i en panne og stek i 3 -4 minutter på høy varme til løken har blitt blant. Tilsett resten av ingrediensene. La det hele koke i 4 -5 minutter. 

Tilbehør
Burgerbrød, ønsker du egne grove burgerbrød har jeg en oppskrift på det her
Salat
Tomat 
Brie

Legg salat og tomat på burgerbrødet. Ha over hamburgeren, brie og karamellisert løk. 
Server og nyt!

SONY DSC
Om du ikke blir sulten nå, skjønner ikke jeg. Ta deg en fredagsburger du også!
Ha en fortsatt fin fin fredag.

Kristine ♥

12 kommentarer

Siste innlegg