hits
www.dedication.blogg.no

Kristine Aure

Dedikasjon til trening, mat og livsglede

MED RUMPE I FOKUS OG BULGASK UTFALL

  • 14.11.2017, 16:41


S langt stortrives jeg med det nye treningsprogrammet mitt. Det er alltid ekstra moro trene nr jeg trener mot noe spesifikt. Et lite nske jeg har, er f strre rumpe. Hvem vil vel ikke ha det? Min PT, Per ystein, har da lagt til rette for dette med rumpe i fokus i treningsprogrammet. Jeg har blant annet hip thrust og bulgarsk utfall p de dagene jeg trener ben. Bulgarsk utfall er virkelig en hatvelse for meg. Den fr virkelig svetten til renne, og lr og rumpe til dirre! 

 Selv liker best ta bulgarsk utfall med lftesko eller i sokkelessen, og at jeg bruker en manual. Da jeg fler at jeg fr riktig teknikk og best kontakt med muskulaturen. Du kan ogs ta bulgarsk utfall med en vektstang eller ha en manual i hver hnd.

Riktig teknikk for bulgarsk utfall
Sett den bakre foten p kanten av en benk, stol eller lignende. Hold en manual i armen p samme side som den bakre foten. Alts, har du venstre fot p en benk, skal venstre hnd holde en manual. Du kan ogs holde en manual i hver hnd, eventuelt ha en vektstang p skuldrene. Overkroppen skal vre nogenlunde rett og brystkassen skal opp. Skyt hoften fremover p det bakre benet slik at hoftebyeren strekkes. Ha god stabilitet i foten og senk kroppen ved at du byer i hoften, mens du har tyngdepunktet p helen p fremre fot. Du skal g s langt ned at kneet p den bakre foten nesten berrer gulvet og at lret p den fremre foten er parallel med gulvet. Press fra i helen i fremre fot og kom opp til startposisjon. Gjenta. 


I dag kjrte jeg bulgarsk utfall, 3 sett av 12 repetisjoner med 15 kilos manual. Det svir fortsatt godt i rumpe og lr! 
Har du rumpe i fokus eller nsker f en mer spretten bakende, anbefaler jeg legge bulgarsk utfall inn i treningsprogrammet ditt :grin: Du vil kjenne det i rumpen!


Kristine ♥ 

Kaja

14.11.2017 kl. 19:40
Er som deg hater BG!

Kristine

15.11.2017 kl. 15:37
Kaja:
Hihi... Ja, elsk hat velse :)

Helene

15.11.2017 kl. 08:20
Hei! Hvilken strrelse har du iden hvite aimn sleeve genseren? Har tenkt bestille, men s usikker p strrelse!! Vi er veldig like i kroppsfasong, s hadde hjelpt veldig! :) klem

Kristine

15.11.2017 kl. 15:37
Helene:
Jeg har den i S. Det er min normale strrelse :) De er super gode da. Jeg har den bde i hvit og rosa :)

15.11.2017 kl. 12:32
Hvor ofte gjr du Bulgarske utfall?

Kristine

15.11.2017 kl. 15:36
Anonym:
En gang i uken :)

Erika Isabell

15.11.2017 kl. 14:54
Rompe trening er jo s kjekt! lykke til med treningen og fremgang :)

Kristine

15.11.2017 kl. 15:36
Erika Isabell:
Hihi... Alle har vel nske om en litt strre rumpe :)
Kristine

Hei og velkommen til Dedication. Jeg er en livsglad personlig trener og kostholdsveileder. Her p min blogg vil du f sm tips, rd og oppskrifter til den sunne linje, samt flge min vei i livet. Jeg har troen p at god helse og en sunn livsstl er nkkelen til et lykkelig liv og en glad kropp. Legg gjerne igjen noen ord om du lurer p noe, nsker dele noen tanker, er interessert i kost og treningshjelp eller bare vil si hei :) Kontakt: kristine@helseglede.no

Search

Bloggdesign

Design og koding av KvDesign - www.kvdesign.no