www.dedication.blogg.no

Kristine Aure

Dedikasjon til trening, mat og livsglede

MED RUMPE I FOKUS OG BULGASK UTFALL

  • 14.11.2017, 16:41


Så langt stortrives jeg med det nye treningsprogrammet mitt. Det er alltid ekstra moro å trene når jeg trener mot noe spesifikt. Et lite ønske jeg har, er å få større rumpe. Hvem vil vel ikke ha det? Min PT, Per Øystein, har da lagt til rette for dette med rumpe i fokus i treningsprogrammet. Jeg har blant annet hip thrust og bulgarsk utfall på de dagene jeg trener ben. Bulgarsk utfall er virkelig en hatøvelse for meg. Den får virkelig svetten til å renne, og lår og rumpe til å dirre! 

 Selv liker best å ta bulgarsk utfall med løftesko eller i sokkelessen, og at jeg bruker en manual. Da jeg føler at jeg får riktig teknikk og best kontakt med muskulaturen. Du kan også ta bulgarsk utfall med en vektstang eller ha en manual i hver hånd.

Riktig teknikk for bulgarsk utfall
Sett den bakre foten på kanten av en benk, stol eller lignende. Hold en manual i armen på samme side som den bakre foten. Altså, har du venstre fot på en benk, skal venstre hånd holde en manual. Du kan også holde en manual i hver hånd, eventuelt ha en vektstang på skuldrene. Overkroppen skal være nogenlunde rett og brystkassen skal opp. Skyt hoften fremover på det bakre benet slik at hoftebøyeren strekkes. Ha god stabilitet i foten og senk kroppen ved at du bøyer i hoften, mens du har tyngdepunktet på helen på fremre fot. Du skal gå så langt ned at kneet på den bakre foten nesten berører gulvet og at låret på den fremre foten er parallel med gulvet. Press fra i helen i fremre fot og kom opp til startposisjon. Gjenta. 


I dag kjørte jeg bulgarsk utfall, 3 sett av 12 repetisjoner med 15 kilos manual. Det svir fortsatt godt i rumpe og lår! 
Har du rumpe i fokus eller ønsker å få en mer spretten bakende, anbefaler jeg å legge bulgarsk utfall inn i treningsprogrammet ditt :grin: Du vil kjenne det i rumpen!


Kristine ♥ 

Kaja

14.11.2017 kl. 19:40
Er som deg hater BG!

Kristine

15.11.2017 kl. 15:37
Kaja:
Hihi... Ja, elsk hat øvelse :)

Helene

15.11.2017 kl. 08:20
Hei! Hvilken størrelse har du iden hvite aimn sleeve genseren? Har tenkt å bestille, men så usikker på størrelse!! Vi er veldig like i kroppsfasong, så hadde hjelpt veldig! :) klem

Kristine

15.11.2017 kl. 15:37
Helene:
Jeg har den i S. Det er min normale størrelse :) De er super gode da. Jeg har den både i hvit og rosa :)

15.11.2017 kl. 12:32
Hvor ofte gjør du Bulgarske utfall?

Kristine

15.11.2017 kl. 15:36
Anonym:
En gang i uken :)

Erika Isabell

15.11.2017 kl. 14:54
Rompe trening er jo så kjekt! lykke til med treningen og fremgang :)

Kristine

15.11.2017 kl. 15:36
Erika Isabell:
Hihi... Alle har vel ønske om en litt større rumpe :)
Kristine

Hei og velkommen til Dedication. Jeg er en livsglad personlig trener og kostholdsveileder. Her på min blogg vil du få små tips, råd og oppskrifter til den sunne linje, samt følge min vei i livet. Jeg har troen på at god helse og en sunn livsstl er nøkkelen til et lykkelig liv og en glad kropp. Legg gjerne igjen noen ord om du lurer på noe, ønsker å dele noen tanker, er interessert i kost og treningshjelp eller bare vil si hei :) Kontakt: kristine@helseglede.no

Search

Bloggdesign

Design og koding av KvDesign - www.kvdesign.no
hits