KORTINTERVALLER

Da er jeg tilbake hjemme etter en lang og rolig helg på fjellet. Det er utrolig deilig å komme seg vekk noen dager og slappe helt av, men jammen er det godt å komme tilbake til hverdagen også. Jeg er og forblir et hverdagsmenneske!

SONY DSC
Jeg kom meg raskt på trening. Noen dager uten treningssenteret og det kribler i kroppen etter å komme seg i gang! Jeg tok meg en god runde kortintervaller, altså intervaller med korte drag. Her er ikke dragene mer enn 30 sekunder, men til tross for den korte arbeidsperioden, kan jeg garantere at jeg ble ordentlig svett og god. Denne økten må du prøve!

Oppvarming
5 -8 minutter med rask gange og lett jogging.

Hoveddel – kortintervaller
– Drag 1
30 sekunder spurt + 15 sek hvile * 10
Øk hastigheten med 0,1 km / t for hvert drag.
– Ha så en aktiv pause på 3 -4 minutter hvor du går rolig. 
– Drag 2
30 sekunder spurt + 15 sek hvile * 8
Start med farten du avsluttet på i første runde. Øk så hastigheten med 0,1 km / t for hvert drag.
– Aktiv pause på 3 -4 minutter hvor du går rolig.
– Drag 3
20 sek på + 10 sek av * 6 
Start med den farten du avsluttet på i andre runde og øk hastigheten ytterligere med 0,1 km / t for hvert drag.

Nedtrapping
5 minutter hvor du senker intensiteten gradvis.

SONY DSC
Jeg tok ingen bilder på trening i dag, bare en liten (og shameless) selfie som dere kanskje så på instagram. Istedenfor å dele det bildet her også, legger jeg med et par bilder jeg tok på vei hjem fra fjellet i går. 

Prøv gjerne denne treningsøkten med kortintervaller og si hva du synes. God trening :grin:

Kristine ♥

10 kommentarer

Siste innlegg