TACO MED LOMPECHIPS

Fredag og tid for taco! Nærmere bestemt taco med lompechips. Dette var riktignok middagen i går, men det var så godt at det spørs om det ikke blir middagen i dag også. 

Jeg laget en slags tacopanne med en base av karbonadedeig og tacokrydder, som jeg serverte med gratinerte lompechips og en frisk salat. Fra jeg startet med middagen tok det under 15 minutter til jeg satt og spiste. Dette er en sunn, rask og knall god middag. 

Taco med lompechips

Taco
1 pakke karbonadedeig
1 liten rødløk
Litt sopp
2 ss tomatpure
1/2 boks hakkede tomater 
1 boks kikerter
3 ss hjemmelaget tacokrydder, eller 1 pose ferdigkjøpt tacokrydder

Stek karbonadedeigen raskt i en panne. Skjær rødløk og sopp i biter. Ha grønnsakene i pannen med karbonadedeigen. Tilsett tomatpure, hakkede tomater og tacokrydder. Kok opp og la putre i 4 -5 minutter. Ha så i kikertene. Rør rundt og server.  

Lompechips
6 lomper eller tortillalefser av valgfritt slag
Ca 80 g revet ost, jeg brukte Jarlsberg
1 ss oreganokrydder

Del lompene i trekanter. Legg dem utover en stekerist med bakepapir. Strø over osten og oregano. Stek i ovnen på 225 grader i 4 -5 minutter. Pass på underveis så ikke lompene svir seg. Avkjøl noen minutter på risten før du serverer. 

Salaten består av ruccola, cherrytomater, gul paprika og avokado. 

Har du fortsatt ikke bestemt deg for hva du skal ha til middag? Slå til med taco med lompechips :razz: Taco på en fredag blir aldri feil!
Nyt kvelden.

Kristine ♥

10 kommentarer

Siste innlegg