TRE TING JEG GJØR DAGEN DERPÅ

Jeg er langt fra noe partyløve, men når desember kommer, blir det oftest en del fuktige kvelder. Julebord, juleselskap og andre festligheter kommer på rekke og rad. For meg som ikke drikker alkohol så ofte, skal det ikke mye til før jeg kjenner det dagen derpå. For all del, en kan fint delta på disse festlighetene uten alkohol, men jeg for min del, tror jeg at jeg har godt av å “slippe meg løs” av og til. Dessuten er jo en god fest, med deilig rødvin, hyggelige mennesker og fin musikk, en minneverdig kveld! Når jeg da først går på partyvognen, har jeg et par ting jeg alltid gjør dagen derpå som gjør at dagen blir så mye bedre.


Bilde fra juleselskap forrige helg

Sov
Enten jeg har drukket alkohol eller ikke, har festlighetene lett for å vare til langt på natt. Og søvn vet vi alle er viktig. Derfor legger jeg alltid opp til at jeg kan sove lenge dagen derpå. Stort sett har jeg lagt frem ørepropper og øyebind, slik at jeg er sikker på at jeg ikke våkner grytidlig av lyd og lys. 

Sitronvann med salt
Kroppen mister salter og væske når vi drikker alkohol. Derfor starter jeg alltid dagen derpå med et stort glass vann, omtrent en halv liter, hvor jeg presser oppi saften fra en sitron og har i en teskje salt. Det smaker ikke spesielt godt, men det gjør godt.

Gåtur
Det frister ikke akkurat med en vill treningsøkt dagen derpå, men det å bevege kroppen gjør underverker. Jeg tar meg alltid en gåtur for å få igang blodomløpet og for å få pustet inn frisk luft. Det er rart hva en halv times rolig gåtur kan gjøre med humør og sjel. Både hodepine, slapphet og eventuelt fylleangst forsvinner!

Jeg skal på nok et julebord i kveld. Denne gangen med en fin jentegjeng. Jeg gleder meg! 
Julebord eller ei, håper du får en herlig lørdag :grin: God helg!

Kristine ♥​

10 kommentarer
    1. Emma:
      Hei du og takk for det. Jeg har trener jo ut i fra mine egne mål, min hverdag og mine forutsetninger. Akkurat nå har jeg 5 styrkedager og ingen kardio. Dette programmet er satt opp for å jevne ut mine feil og gjøre meg sterkere. Det beste tipset jeg kan gi deg er å få en dyktig pt til å sette opp et program for deg, slik at han / hun kan lage noe som er tilpasset deg 🙂

    2. Du er så innmari gjennomtrent og flott. Kunne du sagt noe om hvordan du legger opp treningsuken din, i forhold til hvilken split du bruker? Har du en dag hvor du løfter veldig tungt på en kroppsdel for eksempel, eller er det stortsett fullkroppsøkter? Mye av de samme øvelsene eller stor variasjon? Har du noen tips for hvordan man kan se resultater i styrketrening? Opplever at mange trener og trener, uten spesielle fysiske forbedringer. Har ikke lyst til å være en av dem…

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg