hits
www.dedication.blogg.no

Kristine Aure

Dedikasjon til trening, mat og livsglede

DAGENS KT OG PULL UPS I RINGER

  • 07.12.2017, 14:36


I dag hadde jeg en skikkelig god overkroppskt. Jeg er i mitt ess nr det kommer til trening for tiden :grin: Jeg storkoser meg og tar stadig nye rekorder! Dagens kt bestod av marklft, dips, pull ups i ringer, sidehev og rear dealts. 


Chins og pull ups er en av de ultimate ryggvelsene, og en velse som absolutt alle burde ha i programmet sitt. Dette er en god velse som hovedsakelig trener rygg, da spesielt lats, og biceps. Som nybegynner kan du for eksempel trene negative repetisjoner eller med strikk. Les gjerne mitt innlegg om hvordan komme i gang med pull ups. Er du mer viderekommen og begynner f dreisen p pull ups og chins, kan du for eksempel variere med legge p ekstra vekt eller gjre pull ups i ringer. Selv liker jeg pull ups i ringer veldig godt. Pull ups i ringer er et supert alternativ til vanlig pull ups fordi du fr en strre bevegelsesbane enn om du skulle gjort velsen p en stang. Dette kan blant annet vre bra for skuldrene dine, da strre bevegelsesomrde gjr at kroppen og skuldrene selv justerer bevegelsen mens du trekker deg opp. Det at ringene er ustabile gjr ogs at du fr inkorporert mer coremuskulatur. Du m hele tiden stabilisere mageregionen for holde en jevn bevegelse. Gratis magetrening med andre ord! Ikke minst er det en morsomt alternativ til den vanlige pull upsen. 



Pull ups i ringer, slik gjr du

Juster hyden p ringene slik at fttene dine ikke vil treffe bakken mellom hver repetisjon. St under ringene og ta et overhndsgrep p ringene. Alts at du har hndflaten vekk ansiktet ditt. Jeg foretrekker henge ringene spass hyt at jeg m stelle meg p en kasse for n de. Da kan jeg henge "ddt" mellom hver repetisjon. Her skal armene dine vre helt strake. Bruk ryggmuskulaturen til trekke brystet ditt opp til ringene. Stopp et like sekund p toppen, fr du sakte frer kroppen din ned igjen til armene dine er utstrakt. Gjenta. 


Har du ikke testet pull ups i ringer. Anbefaler jeg deg gjre det p neste treningskt. Hper du liker velsen! 
Ha en herlig torsdagskveld. 


Kristine ♥

Bente

07.12.2017 kl. 14:58
Det ser jo kult ut ogs da. Ser liksom mer avansert ut :-)

Kristine

08.12.2017 kl. 15:38
Bente:
Hihi... Ja, det er sant :)

Andrea

07.12.2017 kl. 19:38
Hvor mange tar du?

Kristine

08.12.2017 kl. 15:38
Andrea:
12 :)

Kristin Haugen Granli

08.12.2017 kl. 08:08
Husk at skuldrene skal berre ringene, for fullfre hele bevegelsen ;) Elsker chins i ringer, vrt p program i snart 3 mneder :) Og dips i ringer :D

Kristine

08.12.2017 kl. 15:38
Kristin Haugen Granli:
Yes, helt riktig. Samme som med stang :)
Dips i ringer har jeg ikke testet enda. Det blir neste. Takk for tips :)
Kristine

Hei og velkommen til Dedication. Jeg er en livsglad personlig trener og kostholdsveileder. Her p min blogg vil du f sm tips, rd og oppskrifter til den sunne linje, samt flge min vei i livet. Jeg har troen p at god helse og en sunn livsstl er nkkelen til et lykkelig liv og en glad kropp. Legg gjerne igjen noen ord om du lurer p noe, nsker dele noen tanker, er interessert i kost og treningshjelp eller bare vil si hei :) Kontakt: kristine@helseglede.no

Search

Bloggdesign

Design og koding av KvDesign - www.kvdesign.no