GLEDEN OVER ØYEBLIKKENE SOM VAR

Jeg gikk en god gåtur i det nydelige vinterlandskapet i dag og tenkte. Julen er en fin høytid for mange. Glede, kjærlighet og samvær står i fokus. Men julen er ikke en dans på roser for alle. For all del, jeg synes julen har mye vakkert ved seg, men jeg sitter fortsatt med en stor klump i magen på denne tiden av året. Ensomheten og savnet er der. Hun som en gang sørget for at julen var en fin og staselig høytid, en tid hvor hele familien var samlet og det oste av kjærlighet, er borte. For julen er også en tid hvor vi minnes ekstra de som ikke lenger er blant oss. Likevel tror jeg det er viktig å glede seg over øyeblikkene som som en gang var. 

 Julen var nettopp mammas tid. Jeg husker hvordan hun styrte og ordnet. Hvordan hun bakte alt for mange kakeslag. Ja, vi snakker ikke de klassiske syv slagene, men gjerne ti -elleve forskjellige julekaker. Hun pyntet huset, hang opp julegardiner og pakket inn gaver til den store gullmedalje. Og det beste, hun koste seg mens hun holdt på, og kunne gjerne danse litt rundt og nynne til de klassiske julesangene. Ikke minst samlet hun hele familien og delte ut en haug av klemmer. For i julen kunne man ikke snike seg unna!


Jeg savner det. Jeg savner henne. Jeg savner samværet og gleden hun gav. 
Jeg savner de varme klemmene og de støttende ordene. 
Jeg savner mamma. 


Men mest av alt er jeg utrolig takknemlig for at jeg har hatt en så fantastisk mamma. Ja, julen er en tid for ettertanke og det gleder meg å kunne sitte å tenke tilbake på gode minner. Det at jeg i dag kan sitte å smile for meg selv når jeg tenker over alle de fine stundene. For jeg er heldig som har fått mange fine år med mamma. Selv om de absolutt ble for få, takker jeg for hvert eneste øyeblikk vi fikk. De vil evig leve i mitt hjerte. 

Gi dine nære og kjære en ekstra god klem i dag. Herlighet så heldige vi er som har mennesker vi er glad i rundt oss!

Kristine ♥

14 kommentarer
    1. sophie:
      Noen ganger må vi bare åpne øynene for det vi har. For det er jo så mye fantastisk rundt oss som vi tar forgitt!
      God klemmer tilbake <3

    2. Så fint skrevet, Kristine <3 Er sikker på at mamma'n din var fantastisk.
      Håper du har det bra. Beundrer at smilet ditt står på hele tiden og at du sprer så stor glede.
      God juleklem<3

    3. får selv en klump i magen når jeg leser det du skriver. Takk for at du fikk meg til å tenke, over hvor takknemlig jeg er for at jeg har de menneskene jeg har rundt meg. Det er lett å ta for gitt, helt til noe plutselig skjer.
      Håper du har en fin romjul, mange klemmer til deg. <3

    4. Helt nydelige ord Kristine <3 Du er så nydelig. Mistet min far for to år siden og jeg finner glede i å lese innleggene dine. Takk.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg