hits
www.dedication.blogg.no

Kristine Aure

Dedikasjon til trening, mat og livsglede

SLIK SETTER DU DEG GODE ML

  • 30.12.2017, 10:21


2018 str hvert yeblikk for vre ftter. Da nrmer vi oss ogs startskuddet for et nytt r, nye muligheter og naturligvis nyttrsforsetter.  I den anledning tenkte jeg snakke litt om ml og mlsetting. Som personlig trener jobber jeg mye med mlsetninger, da gode ml gir grobunn for motivasjon og det  lykkes med det en nsker oppn. Kjrer du p mot nye ml i 2018, er det et par grunnleggende ting som er viktig huske p.

Nr du skal sette et ml, m du finne noe som virkelig engasjerer deg og som du brenner for. Noe du virkelig har lyst til klare! Mlet m vre realistisk, men det m ogs vre noe du virkelig m jobbe for n. Du skal alts ikke gape for mye over slik at du feiler, men mlet skal likevel gi deg en utfordring. Dette er en hrfin balanse. 

Bruk de tre H'er nr du lager deg et ml. Hvorfor, hva og hvordan. 
Hvorfor nsker du ....( det aktuelle mlet)?
Hva kan du gjre for n mlet?
Hvordan skal du gjre det?
Skriv det ned slik at du har mlet / mlene dine svart p hvitt. 

 Det aktuelle mlet m vre konkrete og tidsbestemte, slik at du faktisk kan vite nr du har ndd mlet. Ml som 'jeg skal ta fem pull ups innen 1 mars', eller 'jeg skal g opp 5 kilo innen sommerferien', er konkrete og bra ml med en fast tidsramme.

Nr du har satt deg det aktuelle mlet og skal begynne jobbe med det, m du vre tlmodig. Roma ble ikke bygget over natten, slik er det ogs med de fleste mlsetninger. Forst at ting tar tid og fokuser heller p de sm skrittene og de sm seirene du tar hver dag. 

Motiver deg selv med delml. Er mlet ditt for eksempel klare 5 pull ups innen 3 mneder, kan du fort bli demotivert om du kun klarer 1. Sett deg sm delml. At du for eksempel skal klare 2 pull ups nr denne mneden er omme. 4 om 2 mneder, og s 5 om 3 mneder. Har du slike mindre delml p veien, vet du at du er p riktig vei og det er lettere holder motivasjonen oppe.

 Hper du klarer sette deg gode ml for 2018. Jeg nsker deg lykke :grin: Husk; tro at du kan. Da er halve jobben gjort!


Kristine ♥

Liv Hege

30.12.2017 kl. 11:27
Den hrfine balansen du skriver om her, er s viktig og s bra :-) Et realistisk ml, som du bde kan klare, men som ogs utfordrer deg, det er s sant! Er akkurat snne ml jeg har for det kommende ret selv :-)

Kristine

31.12.2017 kl. 10:23
Liv Hege:
Det er noe med det. Alt for mange gaper over og fler seg mislykket etterp. Det er noe med finne et ml man kan klare, men som ogs gjr at man m jobbe litt for det :) Lykke til med dine ml.

Marianne

30.12.2017 kl. 11:46
Veldig viktig poengtering. Det med ml er vanskelig!!

Kristine

31.12.2017 kl. 10:23
Marianne:
Ml er vanskelig men kan ogs vre veldig moro :)

30.12.2017 kl. 12:48
Har du noen forsetter? :_)

Kristine

31.12.2017 kl. 10:22
Anonym:
Ikke annet enn at jeg vil reise mer :)

Pernille

30.12.2017 kl. 16:17
S fint innlegg. Og s fin genser. Hvor er den fra? :-)

Kristine

31.12.2017 kl. 10:22
Pernille:
Takk du. Den er fra Tights.no. Merket er Elle :)
Kristine

Hei og velkommen til Dedication. Jeg er en livsglad personlig trener og kostholdsveileder. Her p min blogg vil du f sm tips, rd og oppskrifter til den sunne linje, samt flge min vei i livet. Jeg har troen p at god helse og en sunn livsstl er nkkelen til et lykkelig liv og en glad kropp. Legg gjerne igjen noen ord om du lurer p noe, nsker dele noen tanker, er interessert i kost og treningshjelp eller bare vil si hei :) Kontakt: kristine@helseglede.no

Search

Bloggdesign

Design og koding av KvDesign - www.kvdesign.no