hits
www.dedication.blogg.no

Kristine Aure

Dedikasjon til trening, mat og livsglede

RETS FRSTE INTERVALLER

  • 06.01.2018, 09:15


Dette var riktignok intervallene mine i gr og ikke i dag. I dag vet jeg nemlig ikke om det blir trening. Uansett, dere pleier like at jeg deler intervallktene mine, s her kommer rets frste intervaller!

Jeg har ikke lpet intervaller p en dry mned. Faktisk har jeg ikke gjort noen form for kondisjonstrening den siste tiden. Derfor var jeg veldig spent p hvordan bena og kondisjonen ville klare seg. Til min store glede gikk det overraskende bra! Det var naturligvis tungt, men langt fra s tungt som jeg trodde det skulle bli. Og flelsen etterp var helt magisk!



rets frste intervaller s slik ut
 10 minutter oppvarming
Jeg starter med g noen minutter, fr jeg deretter jogger til jeg fler meg varm. Jeg avslutter med 1 minutt i raskt lpetempo.

 Intervaller
45 sekunder p + 30 sekunder hvile * 10
   Lp raskt i 45 sekunder, fr du tar en pause p 30 sekunder. Gjenta 10 ganger. 
30 sekunder p + 20 sekunder hvile * 8
      Lp raskt i 30 sekunder, fr du tar en pause p 20 sekunder. Gjenta 8 ganger. 
20 sekunder p + 10 sekunder hvile  * 6
   Spurt t i 20 sekunder, fr du tar en pause p 10 sekunder. Gjenta 6 ganger. 

 Nedtrapping
Trapp ned gradvis til du fr ned pulsen.
Jeg jogger noen minutter, fr jeg s gr til jeg fler at pulsen har roet seg helt. Du kan gjerne tye eller streche litt ogs om du nsker det. 

Om du har masse energi denne helgen, test intervallkten :grin: Trening eller ei, mtte helgen din bli super duper!


Kristine ♥

Andrine

06.01.2018 kl. 09:45
Alltid gy prve noen andre intervaller enn hva jeg vanligvis gjr. Tror jeg skal prve de her i dag :-):-)

Kristine

07.01.2018 kl. 11:40
Andrine:
Enig. Variasjon er s viktig :)

Signe

06.01.2018 kl. 11:38
Tror ikke jeg trener intervaller i helga :-P men til uka kanskje ;-)

Kristine

07.01.2018 kl. 11:40
Signe:
Hihi... Ta det til uken :)

06.01.2018 kl. 18:34
Moro se deg drita p blgen :-P

Kristine

07.01.2018 kl. 11:40
Anonym:
Drita var kanskje litt ta i, men godt humr var jeg ihvertfall i ;)

Hedvig

08.01.2018 kl. 10:48
Hvor raskt skal man lpe nr man "lper raskt"? Er det spurt?

Kristine

08.01.2018 kl. 17:27
Hedvig:
Det skal jo vre slitsomt, s en blanding av raskt og spurt avhengig av hvor god kondisjon man har :)
Kristine

Hei og velkommen til Dedication. Jeg er en livsglad personlig trener og kostholdsveileder. Her p min blogg vil du f sm tips, rd og oppskrifter til den sunne linje, samt flge min vei i livet. Jeg har troen p at god helse og en sunn livsstl er nkkelen til et lykkelig liv og en glad kropp. Legg gjerne igjen noen ord om du lurer p noe, nsker dele noen tanker, er interessert i kost og treningshjelp eller bare vil si hei :) Kontakt: kristine@helseglede.no

Search

Bloggdesign

Design og koding av KvDesign - www.kvdesign.no