IKKE LA DET DU HAR GJORT PÅVIRKE HUMØRET DITT

Jeg møter ofte pt-kunder som lar helgens utskielser og kos påvirke dem dagen etter. Er du en av dem? Ikke la det du har gjort påvirke humøret ditt! Uansett hvor mye sjokolade du har spist og hvor mange timer du har ligget på sofaen i helgen, gjort er gjort. Ikke la det påvirke deg videre og gi deg en blåmandag!

Om du er en person hvor kropp, mat og trening gjør at du føler deg mindre velykket, forsøk å legg det fra deg. Ikke få dårlig samvittighet fordi du droppet treningen i helgen eller spiste to bokser is. Jeg har gått i den fellen før selv og jeg kan med hånden på hjerte si at dårlig samvittighet ikke fører noe godt med seg. Snarere tvert imot.  Selv kan jeg si at jeg har ikke trent på flere dager. Og det har blitt godt med sjokolade og vin i helgen. Men skitt au, livet kommer først!

Kanskje var den treningsfrie dagen og godiset akkurat det du trengte og hadde behov for. Isåfall var det det riktige valget for deg. Jeg vet med meg selv at noen ganger er treningsfri akkurat hva jeg trenger. Og en sjokoladebit eller fire, bare må jeg ha av og til! Da lever jeg med disse valgene.

Ta dine valg og velg utifra dine egne behov. Drit i hva alle andre gjør, men kjenn etter hva som er viktig og riktig for deg. Hva som gjør deg glad. Det er tross alt du som skal leve ditt liv og gjøre det som gir mening for deg. Så kjære deg. Ikke la det du har gjort påvirke humøret ditt. Stå heller for det valget du tok og om det ikke var helt riktig for deg, ta heller lærdom av det. La gårsdagen være gårsdagen og lag deg en bra mandag! 

Kristine ♥

6 kommentarer
    1. Lisbeth:
      Om du sliter veldig med dårlig samvittighet, vil jeg anbefale deg å oppsøke profesjonell hjelp slik at du kan få veiledning på hvordan du får vekk den dårlige samvittigheten 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg