hits
www.dedication.blogg.no

Kristine Aure

Dedikasjon til trening, mat og livsglede

HYPEREXTENSIONS - SKVIS RUMPEN

  • 16.01.2018, 14:43


I dag hadde jeg en real leg-day, som s mange s fint kaller det. En tung styrkekt med fokus p ben og rumpe. Jeg kjrte tunge kneby, hip thrust, leg extension og leg curl, og avsluttet med lette hyperextensions for rumpen. Hyperextensions er en velse jeg har blitt skikkelig glad i de siste ukene. Her fr jeg masse kontakt og rumpen dirrer p slutten! Det er en variant av rygghev hvor du lar trne peke lett utover og krummer i ryggen, slik at rumpemuskulatren fr mer aktivering. Har du ikke testet denne velsen enda, m du gjre det! 



⋄ Hyperextensions
Kan gjres med eller uten strikk

Stell deg i rygghevapparatet. Plasser fttene dine i 45 graders vinkel. Trne skal alts peke lett utover.  Dette gjr at du fr bedre kontakt med rumpemuskulaturen.  Bena skal vre nok s rettet, men du kan gjerne ha en liten knekk i knrne. Selv foretrekker jeg dette, da jeg fler at jeg fr bedre kontakt med rumpen. La overkroppen henge rett ned, slik du ser p det verste bildet. Stram opp i magen, krum ryggen lett og fr overkroppen kontrollert opp. Nr du er i topposisjon, slik du ser p det nederste bildet, skviser du rumpen godt sammen og holder dette spennet et par sekunder. Fr s overkroppen rolig ned igjen og gjenta. 

Om du nsker gjre velsen tyngre, fester du en strikk under selve rygghevapparatet, som du ogs fester rundt din egen rygg, slik jeg har gjort. Har du ikke gjort velsen fr, vil jeg anbefale deg starte uten strikk, slik at du fr riktig teknikk. Etter at du har gjort velsen to -tre ganger, kan du ke motstanden ved bruke en strikk. 



Gjr 3 sett med 20 -30 repetisjoner som avslutning p treningskten din, med kort pause mellom settene. Da kan jeg nesten garantere deg stlhet dagen etterp. Og du, skvis rumpa! Det er da magien virkelig skjer!

Hper du liker velsen og at tirsdagskvelden din blir bra :grin:


Kristine ♥

Andrine

16.01.2018 kl. 17:02
Skal prve den velsen :-)

Kristine

17.01.2018 kl. 07:01
Andrine:
Gjr det :)

16.01.2018 kl. 22:41
Hvor ofte trener du velsen?

Kristine

17.01.2018 kl. 07:01
Anonym:
Stort sett bare en gang i uken. Jeg varierer velsene :)

31.01.2018 kl. 19:21
Hei :-) Jeg fr alltid veldig vondt i korsryggen nr jeg prver gjre denne velsen. Vet du hva det kan skyldes? Evt om man kan gjre en annen variant?

Kristine

01.02.2018 kl. 09:31
Anonym:
Om du fr veldig vondt i korsryggen, er det noe som er feil. Har du prvd justere setet lenger opp eller ned? :)

04.02.2018 kl. 17:33
Ja, jeg har prvd justere setet bde opp og ned men fr stort sett alltid vondt i korsryggen..

Jeg tror rett og slett det bare er en velse jeg ikke burde gjre? Uansett, takk for svar :-)

Kristine

05.02.2018 kl. 14:28
Anonym:
Da ville jeg ikke gjort den velsen, nei! Du skal ikke f vondt. Prv for eksempel hip thrust eller pull trough :)
Kristine

Hei og velkommen til Dedication. Jeg er en livsglad personlig trener og kostholdsveileder. Her p min blogg vil du f sm tips, rd og oppskrifter til den sunne linje, samt flge min vei i livet. Jeg har troen p at god helse og en sunn livsstl er nkkelen til et lykkelig liv og en glad kropp. Legg gjerne igjen noen ord om du lurer p noe, nsker dele noen tanker, er interessert i kost og treningshjelp eller bare vil si hei :) Kontakt: kristine@helseglede.no

Search

Bloggdesign

Design og koding av KvDesign - www.kvdesign.no