SRPØ LOMPECHIPS MED OST

Da er vi kommet til onsdag og lillelørdag allerede! Har uken din vært bra så langt? Håper det! Tross snøvær og kulde, har uken min hatt en fin start. Den har stort sett bestått av mye jobb, men jeg trives med det jeg gjør, og da er det slettes ikke ille! 

SONY DSC

Etter trening i går fikk jeg lyst på noe salt og crunchy. Da ble det lompechips! Jeg vet jeg har snakket om lompechips på bloggen før, men dette er så enkelt og smakfullt at oppskriften må deles igjen. Denne gangen hadde jeg over ost på chipsene og serverte med en spicy dressing. Det ble knall godt. Jeg satt og knasket og koste meg! 

SONY DSC

Sprø lompechips med ost

1 pakke lomper
Ca 100 g ost av eget ønske, jeg har brukt Jarlsberg
Salt og pepper

Skjær lompene i rektangler. Fordel bitene utover en bakplate. Riv osten og strø den over lompebitene.
Stek på nederste rille i ovnen på 200 grader i 8 -12 minutter. Lompechipsen skal bli sprø og osten skal smelte. Følg med underveis slik at bitene ikke svir seg. 
Avkjøl. 
Spis lompechipsene som de er, eller server de med en spicy dressing. 

Selv foretrekker jeg å steke lompechips på rist med et bakepapir, slik du ser her, og på nederste rille i ovnen. I tillegg lar jeg chipsene avkjøles på bakepapiret. Dette synes jeg gir sprøere lompechips. 

SONY DSC

Spicy dressing

1/2 boks kesam
1 ss ketchup
1 ss tomatpure, eventuelt mer ketchup
1 -2 hvitløksfedd
Litt finhakket chili, ca 1 stor ss 
1/2 ts salt
1 ts oregano

Finhakk chili og hvitløk. Smak deg til slik at det blir spicy nok for deg. 
Rør så sammen alle ingrediensene. 
Fordel dressingen over lompene og ha gjerne over litt ruccola.

SONY DSC

Det var lillelørdagsgodiset sitt det! Lompechips er så undervurdert. Det passer perfekt som hverdagskos, snacks eller når du har lyst på noe godt.  
Håper det smaker og ha en fin kveld :razz:

Kristine ♥

8 kommentarer

Siste innlegg