EN SUNN HANDLELISTE FOR EN SUNN UKE

På mandager har jeg ofte storhandling. Da tar jeg med meg handlelisten og fyller opp kjøkkenet. Jeg har lært meg at det lønner seg å planlegge handleturene og selv skriver jeg omtrent alltid ned på forhånd hva jeg skal handle. Er matinnkjøpene planlagt har en tilgang til sunn og næringsrik mat og godt rustet for den kommende uken. Det er jo slik at det en har tilgang til, det spiser en. De valgene du gjør i butikken, avgjør altså hva du har på kjøkkenet og igjen hva du spiser.
Har du kjøkkenet fylt opp med riktige matvarer, er det mye lettere å holde seg til sunn og god mat som er gjør godt både for kropp og sjel.

Dette er matvarer som ofte er på mitt kjøkken:
 Karbonadedeig
 Kylling fra Holet eller Stange, hel, lår eller filet
 Laks
 Tunfisk på boks
 Biff
 Skinke av forskjellige slag
 Makrell i tomat
 Cottage cheese og kesam
 Grønnsaker: brokkoli, tomat, agurk, gulrøtter, paprika, løk
 Frukt: appelsin, eple, kiwi og sitron
 Fryste bær
 Ingefær, hvitløk, chili
 Pesto, hakkede tomater, tomatpure
 Avokado
 Potet og søtpotet
 Ost: parmesan, feta ost, jarsberg
 Meierismør
 Kokosmelk
 Egg
 Diverse nøtter, frø og peanøttsmør
 Kaffe
 Havregryn
 Søtstoff: sukringold, surkin+
 Krydder: kanel, chili, hvitløk, oregano, cummin, paprika, curry

Håper du får en sunn og smakfull uke :grin:

Kristine ♥

12 kommentarer
    1. Jeg blir så syykt inspirert av deg!! altså du er så utrolig flink til å lage sunn mat som ser så godt ut, og jeg blir bare så sinnsykt glad av å lese bloggen din! Så mange gode tips og råd, digger deg!! <3

    2. Linda:
      Det tar jeg som et kompliment Linda. Hihi 🙂
      Jeg pleier stort sett å handle en gang i uken og ha en plan for det jeg skal handle. Så supplerer jeg med frukt og grønt underveis. Men jeg er litt usikker på hva jeg bruker for å være helt ærlig.

    3. Kan iallfall ikke lese bloggen din når man er sulten, så utrolig mye god mat! 🙂 Hvor mye bruker du ca på mat i uken/måneden? Jeg føler at jeg bruker sykt mye, men at jeg har så lite mat igjen for pengene om du skjønner :/ Og det funker dårlig når man er student..

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg