hits
www.dedication.blogg.no

Kristine Aure

Dedikasjon til trening, mat og livsglede

DAGENS KT OG DIPS

  • 23.01.2018, 16:50


Dips var en velse jeg var skikkelig drlig i, for noen mneder siden. Det var en snn type hat velse som jeg bare droppet, og det en ikke gjr, kan en heller ikke forvente bli god p! N har jeg alts hatt drye to mneder hvor dips har vrt noe jeg har trent regelmessig to ganger i uken. Det har gjort til at jeg har gtt fra klare 2 repetisjoner med egen kroppsvekt til 6 repetisjoner med 5 kilo ekstra i et vektbelte eller 13 repetisjoner med egen kroppsvekt. Det er moro! 



Mange jenter har ftt ynene opp for chins og pull ups, men dips er en minst like kul velse som jeg hper jeg ser flere jenter gjre fremover. Nr du gjr dips, trener du hovedsakelig triceps og bryst, men ogs skuldre. Samtidig fr du koblet p coremuskulaturen, da du m jobbe mye for holde kroppen stabil. Det er slik at jo bredere grep du har, alts jo bredere avstand det er mellom stengene du holder p, jo mer av brystmuskulaturen bruker du. 



Har du aldri gjort dips fr kan du starte med trene dips med en treningsstrikk. Nr du fler at du har ftt taket p teknikken og klarer 4 -5 repetisjoner med strikk, er det p tide starte kjre dips med egen kroppsvekt. Du kan ogs begynne rett p dips med egen kroppsvekt og da for eksempel trene eksentriske dips. Det vil si at du hopper opp til startposisjonen, som du ser p det verste bilde, og s holder igjen p vei ned, slik at du sakte, sakte slipper kroppen nedover til bunnposisjonen. Nr du er i bunnposisjonen, holder du igjen et par sekunder fr du tar fttene i bakken og hopper opp til startposisjonen igjen og deretter gjentar prosessen. Det viktigste for bli god i dips, er riktignok at du gjr det jevnlig. Du m legge inn velsen et par ganger i uken og utfre den over tid. 



Ellers bestod dagens kt av mye prat. Bestevennen var nemlig med meg p trening og da blir det bde surr, latter og prat mellom velsene. Da jeg ikke trente i gr, valgte jeg trene en fullkroppskt i dag. Dagens kt bestod av kneby, hip thrust, dips, chins og facepull. Alts en kt bestende av gode basevelser. 

Hper du har hatt en god treningskt i dag! Og du, legg dips inn i treningpsorgrammet ditt :grin: Det er s kult se jenter som lfter seg selv! 


Kristine ♥

Camilla

23.01.2018 kl. 19:41
Gratulerer! Du er sterk :-D

Kristine

24.01.2018 kl. 07:02
Camilla:
Takk :D

Ida

23.01.2018 kl. 19:53
Hei! Jeg har fulgt deg i mange r og synes du er s flink og flott! :) Jeg lurer bare p en ting; har du et spesielt ml for treningen,har du noen fysiske ml du har lyst til oppn eller trener du mest fordi du liker og at det er gir det mer overskudd i hverdagen?

Kristine

24.01.2018 kl. 07:02
Ida:
Takk for hyggelige ord. Jeg trener kun fordi det gir meg en god flelse, for energien og for f en time-out. Trening er p en mte mitt fristed <3

Ida

24.01.2018 kl. 06:47
S utrolig bra fremgang! Det er motiverende😊 Jeg er snn som du var med dips p pull ups/ chins. Syns det var blytungt og trente det derfor sjeldent. S begynte jeg trene det 2-3 ganger i uken, og plutselig klarte jeg 6 reps☺ Syns du dips er tyngre enn pull ups?

Kristine

24.01.2018 kl. 07:01
Ida:
S bra. Det er knall bra Ida. Gratulerer med fremgangen :)
Jeg synes dips er tyngre, men det er sikkert fordi jeg har gjort mer pull ups enn dips. Begge to er jo kroppsvektvelser.
Kristine

Hei og velkommen til Dedication. Jeg er en livsglad personlig trener og kostholdsveileder. Her p min blogg vil du f sm tips, rd og oppskrifter til den sunne linje, samt flge min vei i livet. Jeg har troen p at god helse og en sunn livsstl er nkkelen til et lykkelig liv og en glad kropp. Legg gjerne igjen noen ord om du lurer p noe, nsker dele noen tanker, er interessert i kost og treningshjelp eller bare vil si hei :) Kontakt: kristine@helseglede.no

Search

Bloggdesign

Design og koding av KvDesign - www.kvdesign.no