hits
www.dedication.blogg.no

Kristine Aure

Dedikasjon til trening, mat og livsglede

INTERVALLER

  • 30.01.2018, 17:47


I dag ble det en uplanlagt hviledag da kroppen rett og slett ikke ville henge med nr jeg skulle trene. Snn er det bare av og til! Da velger jeg lytte til kroppen og satse p en skikkelig god treningskt! I helgen derimot, hadde jeg en ordentlig god intervallkt. Da skrudde jeg p hy bass p ret, stengte resten av verden ute, lp i vei, og pustet og peste. Jeg skal love deg at det fles helt fantastisk etterp. Det er noe med intervaller, svette og endorfiner som alltid fr meg til fle meg ekstra bra! Prv gjerne kten du ogs og si hva du synes.



Intervaller, slik gjr du

 Varm opp i 10 minutter
Start med rolig gange og k s intensiteten til rolig jogging og deretter til lping. Du skal bli god og varm.

 Lp raskt i 60 sekunder + g rolig i 30 sekunder * 8
Lp raskt i 60 sekunder og g s i 30 sekunder. Gjenta 8 ganger, slik at du totalt har lpt 60 sekunder 8 ganger. Om du gjr intervallene p en tredemlle, ker du farten med 0,1 km / t for hver intervall.

 Jogg rolig i 5 minutter
Her er det aktiv pause hvor du jogg rolig eller gr raskt i omtrent 5 minutter. Du skal f ned pulsen. 

 Spurt i 40 sekunder + hvil i 20 sekunder * 6
Spurt i 40 sekunder og hvil s i 20 sekunder. Nr du skal hvile, hopper du bare av tredemllen og str p kanten av mllen mens bndet gr.  Gjenta 6 ganger. Som i den frste intervallbolken, ker du farten med 0,1 km / t for hver intervall.

5 - 10 minutter nedtrapping
F ned pulsen og trapp gradvis ned intensiteten. Ty gjerne litt p slutten om du nsker det.



Hper du liker intervallkten like mye som meg :grin: God trening!


Kristine ♥

frkfrontend

30.01.2018 kl. 18:37
Det virket som veldig bra og greie intervaller! Driver og prver ut forskjellige intervaller for tiden, s dette skal ogs prves ut!

Kristine

31.01.2018 kl. 16:38
frkfrontend:
Det er jo mer moro trene nr man varierer. Hper du liker kten :)

Hanna

30.01.2018 kl. 20:39
Den skal jeg prve :-)

Kristine

31.01.2018 kl. 16:37
Hanna:
Gjr det :)

31.01.2018 kl. 08:11
Hvordan er de reklokkene? Er det miiego?

Kristine

31.01.2018 kl. 16:37
Anonym:
Jeg synes de er veldig gode og bruker de hver dag :)

Nicci

06.02.2018 kl. 01:06
Hej Kristine, tack fr en superbra blog. Lr mig massor varje gng jag kikar in hos dig :)

http://niccimarquart.com/

Kristine

06.02.2018 kl. 18:15
Nicci:
Hei du og takk for det :)
Kristine

Hei og velkommen til Dedication. Jeg er en livsglad personlig trener og kostholdsveileder. Her p min blogg vil du f sm tips, rd og oppskrifter til den sunne linje, samt flge min vei i livet. Jeg har troen p at god helse og en sunn livsstl er nkkelen til et lykkelig liv og en glad kropp. Legg gjerne igjen noen ord om du lurer p noe, nsker dele noen tanker, er interessert i kost og treningshjelp eller bare vil si hei :) Kontakt: kristine@helseglede.no

Search

Bloggdesign

Design og koding av KvDesign - www.kvdesign.no