MANDAGSØKTEN – FULLKROPPSØKT

God mandag ♥ Forrige uke ble det ikke spesielt mye trening på denne fronten. Det var rett og slett dårlig planlegging og prioritering fra min side. Når jeg har mye på agendaen, er jeg nødt til å planlegge for å rekke alt jeg vil og må gjøre. I går satte jeg meg derfor ned å planla den kommende uken. Nå har jeg altså satt inn ukens trening i kalenderen! Jo mer hektisk hverdagen min er, jo viktigere er det for meg at jeg får trent. Trening er et sted hvor hjernen min hviler. Jeg kobler ut, går inn i min egen lille koseboble, får ut negative tanker og henter inn positiv energi.  Jeg rett og slett trenger denne hvilepausen i hverdagen min!

I dag startet jeg dagen med en fullkroppsøkt. For tiden trener jeg ikke etter et fast treningsprogram, men jeg planlegger øktene mine utifra hvor mange dager jeg får trent i løpet av en uke, hvor hektisk hverdagen er og energinivået mitt. Jeg kjenner meg selv såpass godt at jeg vet at jeg ikke kan kjøre på med maksløft om jeg har en arbeidsuke med seksti fem timer, noe jeg har for tiden. Da er det bedre å trene med lettere belastning, flere repetisjoner og ikke trene til failure, slik at jeg unngår sliter meg ut. 

Mandagsøkten, aka fullkroppsøkt, så slik ut
Knebøy 
60 kg – 3 sett * 7 -8 repetisjoner
Hip thrust
90 kg – 3 sett * 12 -14 repetisjoner

Dips i ringer
Egen kroppsvekt – 3 sett * maks antall repetisjoner, 5 -4 repetisjoner
Denne øvelsen sliter jeg med. Jeg har akkurat gått over fra dips i stativ til dips i ringer og det er to vidt forskjellige ting! Det er irriterende hvor dårlig jeg er på dips i ringer altså! Her blir det mye øving fremover.
 Nedtrekk med bredt grep
55 kg – 3 sett * 10 -12 repetisjoner

 Benkpress
35 kg – 3 sett * 15 -16 repetisjoner
Face pull
42 kg – 2 sett * 12 -13 repetisjoner

Har du hatt en god treningsøkt i dag?
Trening eller ei, håper jeg mandagen din har vært bra  :grin:

Kristine ♥

10 kommentarer
    1. maria:
      Når det er oppgitt næringsinnhold på matvarer, er det alltid oppgitt i spiselig vare om ikke annet er notert på pakken. Så det per 100 g spiselig bønner, altså kun selve bønnen 🙂

    2. hei kristine:) er nylig blitt fulltids- veggis og lurer på en liten ting! ser edamamebønnene har godt proteininnhold, også er det så.godt!!!!! men jeg kjøper de med skall på i butikken. ser proteininnholdet gis per 100gr men er da usikker på om de har regnet med eller uten skall på bønnene? ser bønner med og uten skal ha likt kcal-innhold i butikken, og da er jo noe feil her 😉 er ikke for å være petimeter, men vil gjerne i startfasen nå vite at jeg får riktige mengder av makroene mine siden dette er såppass nytt, og metthetsfølelsen min på denne type matvarer er annerledes enn da jeg ikke spiste vegetarisk…
      hva tror du?
      klem maria

    3. Elsker sånne innlegg som dette hvor du tar bilder av de ulike øvelsene og skriver antall reps og kg du bruker 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg