GRØNN WRAP OG LITT OM EGG

 Jeg gjør vanligvis ikke så stor stas ut av frokosten min. I hvert fall ikke de dagene jeg må opp før seks om morgenen. Da vil jeg helst bare hive i meg mat og komme meg av gårde. I dag bestemte jeg meg for å gjøre litt ekstra stas ut av frokosten og laget en deilig grønn wrap. Det tar faktisk ikke mer enn fem -seks minutter å slenge sammen en slik wrap!
 

Omelettwrap har jeg skrevet om på bloggen før. Denne gangen hadde jeg i ruccola, slik at wrappen ble grønn og ekstra næringsrik. Deretter fylte jeg den med smørost, sukkererter, kikerter, reddiker og cherrytomater. Super godt!

Grønn wrap
Til 1 wrap

2 -3 egg
1 ss kesam, kan sløyfes
Litt salt og pepper
1 håndfull grønt som spinat eller andre grønne bladgrønnsaker, jeg brukte ruccola

Ha egg, kesam, salt, pepper og bladgrønnsaker i en kopp. Kjør til en glatt masse med stavmikser. Eventuelt kan du bare piske sammen ingrediensene med en gaffel. 
Hell eggeblandingen over i en varm stekepanne. Stek i 2 -3 minutter på hver side. 
Server. 

Egg er en av mine absolutte favoritt matvarer. Jeg spiser egg hver eneste dag!  Ett egg inneholder omtrent 6 gram med høykvalitets protein og alle de 9 essensielle aminosyrene er i egg. I tillegg inneholder egg en rekke vitaminer og mineraler, inkludert vitamin A, en rekke B-vitaminer og D-vitamin. Egg, og da spesielt økologiske egg, er også en av de få matkildene vi har som inneholder naturlig D-vitamin. Ikke minst skårer egg høyt på den såkalte metthetsskalaen, noe som betyr at egg holder deg mett lenge sett opp mot en del andre matvarer. Egg smaker altså ikke bare godt. Egg gjør også godt for kroppen vår!

Grønn wrap kan fylles med hva enn du måtte ønske og passer like bra til frokost, som til lunsj, middag eller kveldsmat. Håper det smaker :razz:

Kristine ♥

8 kommentarer

Siste innlegg