hits
www.dedication.blogg.no

Kristine Aure

Dedikasjon til trening, mat og livsglede

INTERVALLER I MOTBAKKE

  • 16.02.2018, 09:36


Jeg startet fredagsmorgenen min med intervaller i motbakke. Det er sjeldent jeg lper intervaller for tiden og jeg skal rlig innrmme at motbakke intervaller har jeg ikke gjort p r og dag. Derfor tenkte jeg det var p tide brste stv av bakkeerfaringene mine. Siden det bde er glatt og masse sn inne, tok jeg intervallene inne p tredemlle, men du kan gjerne gjre de ute om du nsker det. 



Intervaller i motbakke, slik gjr du

Oppvarming
5 -10 min
Sett mllen p 3 % stigning. Begynn med g raskt og k tempoet gradvis til jogging. Du skal bli varm og god. 

Intervaller
Sett mllen p 5 % stigning
4 * 30 sek p + 30 av
Det vil si at du setter mllen p 5 % stigning. Deretter lper i 30 sekunder fr du hopper av mllen og tar en pause p 30 sekunder. Dette gjentar du 4 ganger. Her lp jeg p 11km/t.
Sett s ned stigningen 1 %, slik at mllen str p 4 % stigning
4 * 30 sek p / 30 av 
Her lp jeg p 12 km/t. 
Sett mllen p 3 % stigning
4 * 30 sek p / 30 av
Her lp jeg p 13 km/t.
Sett mllen p 2 % stigning
4 * 30 sek p / 30 av  2 % stigning
Her lp jeg p 14 km/t.
 Sett mllen p 1 % stigning
4 * 30 sek p / 30 av
Her lp jeg p 15 km/t.

Nedtrapping
Ta noen minutter med rolig jogging fr du s gr noen minutter. Avslutt gjerne med litt uttying. 



Til tross for at jeg kjente det gtt i lrene, motbakke trer p lr- og rumpemuskulaturen, fltes det helt fantastisk etterp. Intervaller er bde moro og slitsomt!
N gr turen til Stocholm. I dag blir det bare jentehygge med bysightseeing og god mat. Imorgen kommer Nocco-gjengen ned. Da venter Arena Run og morsomheter. Jeg tror dette blir en skikkelig bra helg! 
Hper helgen din blir super :grin:


Kristine ♥

Mona

16.02.2018 kl. 10:37
Disse skal jeg prve!! :-)

Kristine

17.02.2018 kl. 11:18
Mona:
God trening Mona :)

16.02.2018 kl. 12:43
Hvor lang tid bruker du? :-)

Kristine

17.02.2018 kl. 11:18
Anonym:
Rett over en halv time :)

Marianne

17.02.2018 kl. 16:54
Hva er arena run?

Kristine

18.02.2018 kl. 10:11
Marianne:
Et hinderbanelp :)

KostholdsBloggeren

20.02.2018 kl. 11:17
Hva er det du drikker p? Ser ut som det str tobakko p siden? Uff da..

Kristine

20.02.2018 kl. 12:26
KostholdsBloggeren:
Haha... Det er en Nocco :)

Coach P

20.02.2018 kl. 17:52
Flink🙌

Kristine

21.02.2018 kl. 10:06
Coach P:
Det er jo deilig da :)
Kristine

Hei og velkommen til Dedication. Jeg er en livsglad personlig trener og kostholdsveileder. Her p min blogg vil du f sm tips, rd og oppskrifter til den sunne linje, samt flge min vei i livet. Jeg har troen p at god helse og en sunn livsstl er nkkelen til et lykkelig liv og en glad kropp. Legg gjerne igjen noen ord om du lurer p noe, nsker dele noen tanker, er interessert i kost og treningshjelp eller bare vil si hei :) Kontakt: kristine@helseglede.no

Search

Bloggdesign

Design og koding av KvDesign - www.kvdesign.no