FYLT PAPRIKA

Fylt paprika er en rett jeg ikke skjønner hvorfor jeg ikke spiser mer av. Det er enkelt å lage og er super godt! I tillegg er det næringsrikt, mettende og veldig sunt. En perfekt middag til hverdags eller helgekos! 

Jeg har brukt søtpaprika til denne retten, men du kan også bruke vanlig paprika om du ønsker det. Personlig synes jeg søtpaprika har en ekstra søt, rund og god smak, og at middagen derfor blir ekstra smakfyll når jeg bruker søtpaprika. 

Fylt paprika
Til 2 -3 porsjoner

1 pakke karbonadedeig
1 løk
2 hvitløksfedd
1 boks hakkede tomater
2 -3 ss tomatpure
1 ts sukrin
Krydder: 1 ss oregano, 1/2 ts kanel, 1/2 ts salt, 1/2 ts pepper
1 boks kikerter
4 søtpaprika, eventuelt vanlig paprika

Stek karbonadedeig med hakket løk og finhakket hvitløksfedd. Tilsett hakkede tomater, tomatpure, sukrin og krydder. La sausen koke så lenge du gidder. Jo lenger den koker, jo bedre blir smaken. Jeg er utålmodig og kokte sausen i 5 minutter. Ha i kikertene. 
Skjær av toppen på paprikaene og ta eventuell ut stilken. Fyll paprikaene med sausen.
Stek i ovnen på 225 grader i 15 minutter.

Jeg toppet de fylte paprikaene med en hvitløksdressing laget av 1/2 boks creme fraiche, her kan kesam brukes for en magrere variant, saften fra 1/2 sitron, 1/3 ts salt, 1/4 ts hvitt pepper og 2 finhakkede hvitløksfedd. 

Håper det smaker og ha en riktig god helg :razz: 

Kristine ♥

8 kommentarer

Siste innlegg