MATNYHETER

Som den store matnerden jeg er, blir jeg like i ekstase hver eneste vår og høst. Da er det nemlig matslipp i matvarebutikkene. Som dere kanskje har fått med dere, er det kommet en haug av matnyheter i butikkene nå. Etter å ha lagt ut flere bilder på insta-story om at jeg har testet noen av dem, har jeg fått mange spørsmål om hva jeg synes. Derfor tenkte jeg å komme med en liten anmeldelse av de de produktene jeg har kjøpt. 

⋄ Villa sukkerfri brus
Det var på tide at Villa kom med en sukkerfri variant. Denne smaker helt som originalen etter mine smaksløker. 

⋄ Møllerens grov glutenfri melblanding
Denne inneholer fullkornhavremel, fullkorn rismel, maisstivelse og linfrømel. Så langt har jeg testet melblandingen i rundstykker og pannekaker, og den fungerer helt supert. 

⋄ Cottage cheese yoghurt
Jeg har allerede kjøpt fem eller seks bokser av denne. Desidert vårens store favoritt hos meg. Nå skal det sies at jeg elsker cottage cheese. Denne var kremet og god. Min nye favoritt på kjøkkenet! 

 Skyr luftig
Denne ble jeg faktisk ganske skuffet over. Jeg har hørt at mange skryte den opp i skyene, men jeg synes den var helt ok i smak og at konsistensen var litt rar. Det skal sies at jeg ikke er spesielt glad i vanlig skyr heller.

⋄ Nocco proteinkaffe
En søt kaffevariant fra Nocco som inneholder 20 gram protein. Smaken er rund og god. Denne kommer jeg til å bruke på farten av og til. 

⋄ Ryvita protein knekkebrød
Altså, næringsinnholdet på disse er ikke spesielt annerledes enn andre knekkebrød. Per hundre gram inneholder disse knekkebrødene omtrent ti gram mer protein enn andre knekkebrød. Å kalle det proteinknekkebrød, synes jeg blir å ta i. Det jeg derimot liker med disse knekkebrødene, er at ingredienslisten er veldig enkel. De inneholder rugmel, erteprotein, rød quinoa, sesamfrø og salt. Smaken var grei. Som knekkebrød flest. 

⋄ Zeroh! orange & golden berry
Frisk og god saft. Nå skal det sies at jeg ikke er spesielt glad i saft, men denne synes jeg er en av de bedre variantene jeg har smakt. 

⋄ Ben&Jerrys choc-fudge-brownie
Denne kommer ikke opp på favorittlisten min. Ja, den var god, men du kjenner en bismak ettersom den er laget på mandelmelk. Denne er riktignok et supert alternativ for de som ikke tåler melk.

⋄ Yt Sjokoladepudding
Denne kommer jeg til å kjøpe igjen. Smaken minner faktisk om ekte sjokoladepudding. 

⋄ Polly turmiks
Melkesjokolade med innslag av salte nøtter. Kombinasjonen av sprø og salte nøtter i sjokolade er godt. Denne forsvant fort!

⋄ Havregrøt med fruktmos
Havregrøten smaker som Fjorlands vanlige havregrøt, noe jeg synes er veldig godt, men fruktmosen var jeg ikke helt fan av. Jeg kommer til å fortsette med original havregrøt. 

Har du testet noen matnyheter? Fortell meg gjerne hva du synes :razz: 

Kristine ♥      

20 kommentarer
    1. Elsket konsistensen på nye skyr, men smaken var bare ok. Proteinpudding med sjokolade syntes jeg smakte jord. Cc med yoghurt testes i morgen <3

    2. Kristin Haugen Granli:
      Hihi… Moro hvordan smaksløkene til folk er forskjellig.
      Jeg kjøpte sjokoladen på Meny. Håper du finner den 🙂

    3. cc med yoghurt har de ikke på noen av butikkene verken på majorstua eller frogner såvidt jeg har sett. Hvor kjøper folk den? Smakte den hos venninne, superdigg!

    4. Ja den nye cottage cheese var digg. En favoritt hos meg også!! Har du smakt melken med smak? Den var ganske god.

    5. Enig angående Ben og Jerry isen men ikke så enig angående skyren. Den synes jeg var god ihvertfall 🙂

    6. Ben & jerrys choc fudge brownie er også et supert alternativ til de som ikke vil støtte den fæle meieri industrien 🙁 jeg syntes den var god jeg, og kjente ingen bismak. Dog syntes jeg det ble litt mektig med “dobbelt opp” med sjokoladesmak.. Hadde jeg spist en ben og jerry med kumelk så hadde jeg garantert kjent en bismak av den etter å ha vært veganer i snart to år. Det er litt hva smaksløkene er vant til tenker jeg 🙂

    7. Har du smakt den andre skyr smaken? For den synes jeg var bedre enn bringebær. Fortsatt litt rar konsistens da.

    8. Oi, jeg syns luftig Skyr var sååååå mye bedre enn vanlig skyr. Cottage cheese og yoghurt var sykt skuff, burde bare kjøpt vanlig cottage cheese, sitter og spiser den nå sammen med fruktbiter, men det smaker ikke helt som når jeg blander yoghurt og cottage cheese sammen fordet, kjempepussig, klarer ikke helt å sette fingeren på det, noe er annerledes. Lette etter Polly turmiks-sjokoladen, fant den ikke, den er jeg spent på 🙂

    9. Åh så spennende med så mange matnyheter! Her var en del jeg må prøve ser jeg!
      Tine er også kommet med en ny lettmelk med bringebærsmak som var helt nydelig god!
      Ønsker deg en fin dag videre! 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg