KROPPSAKSEPT 

Det å ha det bra med sin egen kropp, kroppsaksept, er noe som kommer innenfra. Det kan ikke endres drastisk ved å gjøre fysiske forandringer ved kroppen din. Kroppsaksept kommer fra hjerte og handler om å ha det bra der man er i dag. 

Tro meg, jeg har i så mange år vært tvilt på meg selv, skammet meg for kroppen min og mine feil. Nå som jeg har godtatt disse og akseptert kroppen min for den den er, har jeg aldri hatt det bedre! Før kunne jeg dvele ved hvor små puppene mine var, cellulittene på rumpen min, at nesten min er skeiv eller at jeg ikke er fornøyd med lårene mine. Jeg kom til et punkt hvor nok var nok! Jeg sluttet å sammenligne meg selv med andre og å akseptere alle de tingene ved meg selv som jeg ikke likte så godt. Sakte men sikkert ble jeg veldig glad i kroppen min akkurat slik den er.

Kropp er topp i alle mulige varianter. Vi har alle ting vi ikke liker ved oss selv. Ingen er perfekte! Men er det ikke slik at nettopp det at vi ikke er perfekte, gjør oss mer unike og spennende. Hver eneste en, ja hver eneste kropp, er jo et lite mesterverk!

Kroppsaksept kommer ikke ved å prøve å oppnå den perfekte kroppen. Det kommer ved å godta den du har. Vi er alle fantastiske og vakre mennesker på hver vår måte, akkurat slik vi er. 

Kristine ♥      

13 kommentarer
    1. Frida:
      Hmm, det er veldig vanskelig å skulle skrive et innlegg på det, for det er på en måte ikke en fasit. Det krever at man går utenfor komfortsonen sin og rett og slett bare gjør det. Så jeg tror ikke det ville blitt et innlegg, om du skjønner hva jeg mener.

    2. Helt enig med deg! Flott tankegang.
      Forstår om du synes det er for personlig – men kanskje du kunne skrevet et innlegg om dette med å tørre å spise nok/kose seg når man har slitt/tidvis sliter med overspising? Synes det er veldig vanskelig å skulle godta å spise nok når man vil ned i vekt 🙁 Blir en ond sirkel

    3. Kropp er topp i alle mulige varianter ja!!! Er så moro å se hvordan du har utviklet deg de siste årene. Liket tenkemåten din veldig <3<3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg