STOPP OPP

God morgen ♥ I dag ønsker jeg at du skal stoppe opp!
Ettersom du nå er inne på min blogg og leser, regner jeg at jeg ikke er den eneste bloggen du skroller igjennom. Og da kan jeg også tenke meg at du sitter med tanker som ‘å, hun har fin kropp’, ‘skulle jeg ønske jeg hadde like flott hår som henne’, ‘hvordan klarer hun å alltid være så blid’, ‘hvorfor har jeg ikke et like perfekt liv?’ eller andre former for sammenligninger. Ja, jeg skal ærlig innrømme at jeg har vært der selv og gjort akkurat det samme. Jeg har brukt timevis på å se på andres kropper og liv, sammenligne meg selv med dem og føle meg dårlig selv. Jeg kan også med hånden på hjertet si at det ikke førte til noe godt. Spør deg selv om det samme. Hva får det deg til å føle når du sammenligner deg selv med andre? Jeg kan tippe at det ikke er mye positivt!

Så stopp opp. Her og nå. Ja, akkurat i dette sekundet. Tenk på tre ting du er glad i ved deg selv. Tre enkle ting. Og tenk så på tre ting du er takknemlig for i livet ditt. Tre små ting. 

Det vi ser ute i sosiale medier, er ikke helheten til et menneske. Det er så mye mer enn det du ser. Dessuten er det så mye mer verdi i ditt liv og i deg selv. Det er ikke verdt å bruke masse energi på å sammenligne seg med andre. Så ikke glem å stopp opp. Aller helst hver enste dag. Du og ditt liv har så mye fantastisk ved seg. Det krever bare at du åpner øynene dine for å se det.

Kristine  ♥ 

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg