hits
www.dedication.blogg.no

Kristine Aure

Dedikasjon til trening, mat og livsglede

TRE TRENINGSTIPS SOM MANGE GLEMMER

  • 07.03.2018, 15:59


Mange som trener tenker p hvordan treningsprogram de skal ha, hvor mye vekter de skal lfte, antall sett og repetisjoner. Men det er tre treningsprinsipper som mange glemmer, nemlig pust, skuldre og mind -muscle connection. 



⋄ Pusten
Ikke glem puste nr du gjr en velse. Dette slet jeg selv med da jeg frst begynte trene styrketrening. Riktig bruk at pusten, vil gjre at du fr bedre buktrykk og dermed blir sterkere nr du gjr en velse. Ta for eksempel kneby. Her lnner det seg trekke pusten nr du str oppreist med stangen p skuldrene. S holder du pusten mens du gr ned. Nr du er i bunnposisjonen, slipper du pusten ut samtidig som du presser opp. S trekker du pusten inn igjen nr du er p toppen. Puster du p denne mten, vil du f en mer stabil overkropp, og det er da enklere lfte bde riktig og tyngre.  

⋄ Spenn i skuldrene
Skuldrene skal trekkes bak og ned, slik at du har en god holdning. Ved skyve skulderbladene bak og ned, fr du automatisk brystet opp og en god holdning. Det spennet du da fr i vre del av rygg, skal vre der under alle velser. Ta for eksempel nedtrekk. Her vil vil den frste bevegelsen du gjr, vre trekke skulderbladene bak og ned, slik at brystkassen kommer opp og du fr sterke og stabile skuldre. Ikke bare fr du bedre kontakt med muskulaturen p denne mten, du minker ogs sjansen for skulderskader. 



⋄ Tenk p muskelen du skal trene
Det fokusere p muskelen du trener, ker muskelaktiveringen. Dette kalles mind -muscle connection. Mange tenker p noe helt annet nr de er p trening, men da fokusere her og n, og tenke p muskelen du trener, vil gi deg bedre treningsutbytte. Det vil si at om du trener for eksempel biceps curl, hvor bicepsen, alts forside arm, er hovedfokus, skal du tenke p bicepsen for f best mulig kontakt med disse muskelen. 


Kristine  ♥

Katrine

07.03.2018 kl. 16:42
Takk for gode tips :-D

Kristine

08.03.2018 kl. 16:15
Katrine:
Bare hyggelig du :)

Mia

08.03.2018 kl. 11:02
De her skal jeg ta med meg videre.

Kristine

08.03.2018 kl. 16:14
Mia:
Hper det hjelper :)

08.03.2018 kl. 11:13
Skjnner at jeg har litt jobbe med 🙈 haha

Kristine

08.03.2018 kl. 16:14
Anonym:
Det har vi alle!

Anniken

08.03.2018 kl. 17:05
Hvor er tightsen fra? =)

Kristine

09.03.2018 kl. 16:05
Anniken:
I can I will :)
Kristine

Hei og velkommen til Dedication. Jeg er en livsglad personlig trener og kostholdsveileder. Her p min blogg vil du f sm tips, rd og oppskrifter til den sunne linje, samt flge min vei i livet. Jeg har troen p at god helse og en sunn livsstl er nkkelen til et lykkelig liv og en glad kropp. Legg gjerne igjen noen ord om du lurer p noe, nsker dele noen tanker, er interessert i kost og treningshjelp eller bare vil si hei :) Kontakt: kristine@helseglede.no

Search

Bloggdesign

Design og koding av KvDesign - www.kvdesign.no