DU ER SÅ BRA

Hei og god mandagskveld. Håper starten av uken har behandlet deg pent. Jeg må bare ærlig innrømme at jeg synes denne mandagen har vært tung. Mandager er egentlig en av favorittdagene mine, men i dag føles det som om ingenting har ikke spilt på lag!

SAMSUNG CSC

Om du er som meg, synes denne mandagen har vært av det litt tøffere slaget, vil jeg bare komme med en liten påminnelse. Og det er at du er så bra! Ja, du. Akkurat du. Du er bra! Ikke glem at du strekker til og at det er mange som er glad i deg.

Stopp opp litt nå, mens du leser dette. Jeg vet du er vant til å ha en hektisk hverdag og at mandagen kan føles stressende. Men stopp opp et lite minutt. Pust dypt. Senk skuldrene. Skuldrene våre har lett for å spenne seg uten at vi engang tenker over det. Pust ned i magen og så dypt ut. Senk skuldrene enda litt mer. Husk at du strekker til. Du er god nok. Kjære deg, du er så bra! 

Kristine  ♥

6 kommentarer
    1. Thea:
      Hei Thea.
      Først og fremst, tusen takk for hyggelige ord. Nå måtte jeg google Saras Day. Har aldri hørt om henne, men det tar jeg som et kompliment. Hjertelig takk.

      Først og fremst, virker det som om du stresser over egen kropp, vekt og fettprosent. Jeg vil forresten anbefale deg å lese dette innlegget
      http://dedication.blogg.no/1510843064_hvor_mye_veier_jeg_og_hva_burde_du_veie.html
      Vekten din vil variere fra dag til dag, men du går IKKE opp i vekt etter en dag. Det er 9000 kalorier i 1 kg fett. Det du går opp over kort tid er vann, ikke fett. Det er ikke slik at du kan ha ok fettprosent i uken og ikke i helgene, da er det bare det at du holder mer vann i helgen.
      Å bygge kropp tar tid, å trene jevnlig og også prioritere å la kroppen hvile, slik at den får restituert seg, samtidig som du spiser sunt og nok, er viktig for å endre kroppsammensetning. Jeg har brukt mange år på å komme dit jeg er i dag. I dag trener jeg mindre enn noen sinne og spiser som aldri før. Nok mat og nok hvile, er nøkkelen. Ikke minst å stresse mindre og å ta seg tid til å leve. Går vi noen år tilbake i tid, spiste jeg lite, trente mye og jublet over at jeg så vidt kunne skimte noen få mageruter i speilet. Det tok tid før jeg forstod hvor viktig mat er og hvor viktig det er å finne en gyllen middelvei med en balansegang mellom trening og kosthold.
      Jeg vet ikke om ordene mine over, gir noe mening, men det jeg vil frem til er at du må finne din vei og være tålmodig. Kanskje trener du for mye og spiser du for lite? Det er vanskelig å si ettersom jeg vet såpass lite om det.

    2. Jeg må innrømme at du er min favorittblogger og jeg elsker at du skriver flere innlegg om dagen. Jeg føler du er Norges “Sarah’s Day” og jeg håper inderlig du begynner med YouTube, ettersom jeg tror du ville ha gjort det veldig bra på norsk og på engelsk. Håper du kan skrive mer fremover om dine treninger med bilder.
      Jeg er en jente på 25 år, som ikke er så høy (156 cm). Mitt mål er å bli sterkere og fit. Det første instagrambildet ditt, der du viser hvordan du var før og nå, beskriver veldig godt min situasjon. De fleste vil beskrive meg som tynn, men jeg føler heller jeg er “tynn-feit”. Jeg ønsker å bli strammere og bygge litt muskler, særlig på magen.
      Dessverre føler jeg at jeg aldri oppnår den stramme magen/kroppen som du har, selv om jeg trener styrke/kondisjon 6 ganger i uken. Jeg prøver å leve ganske strengt på maten, men i helgene kan det være jeg unner meg litt små godt (tre never) eller brødskive med økologisk peanøttsmør (93,5 %). Min mat er som regel kylling med grønnsaker. Jeg har glutenallergi og er laktoseintolerant, så prøver å ikke spise så mye av dette. Vekten og fettprosenten er bra i hverdagen, men da er jeg veldig streng. Dessverre går den alltid opp, hvis jeg prøver noen av dine oppskrifter eller unner meg litt godt i helgen. Føler jeg alltid må begynne på nytt.
      Jeg vil ha en livsstil der jeg kan trene og være fit, samtidig som jeg kan unne meg litt i helgene. Dessverre er jeg student og har ikke råd til å betale deg for å være trener, men håper likevel du kan beskrive mer hva du gjorde. Har fulgt mange av rådene dine, med mageøvelser osv, men føler fettprosenten er problemet. Hvis jeg unner meg noe i helgene (f.eks en probud, proteinpannekake, litt smågodt, god mat), går jeg opp i vekt med en gang.
      Du har tidligere skrevet at du må spise mye for å få muskler. Dette vil jeg, men føler da fettprosenten går opp. Jeg veier per dags dato 47,5 kg og har en fettprosent på 15 %. Dessverre ser jeg slik du gjorde på instagrambildet, jeg er tynn (men ikke stram/fit). Kan du skrive mer om hvordan spise riktig for å bygge muskler og ikke gå opp i fettprosent? Vet at jeg må spise kylling, kalkun, osv, men har du noen andre tips? Kan du også skrive hvor lang prosessen tok for å bli strammere og få markerte magemuskler? I mine øyne har du den perfekte kroppen og skulle gjerne ønsket å få den styrken du har!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg