PANNEKAKER TIL FROKOST

Mandag, ny uke og fridag! For å gjøre ekstra stas på årets siste påskedag, laget jeg pannekaker til frokost. 

Jeg kom hjem fra påskeferie i går. Mens jeg har vært på ferie, har jeg hatt et par bananer som har ligget på kjøkkenbenken og modnet mens jeg har vært borte. Godt modne bananer er perfekt å ha i bakst, vaffel- og pannekakerøre. Bananer tilfører sødme til røren, samtidig som det gir et saftig resultat. Ikke nok med det, banan inneholder også godt med fiber, kalium og vitamin B6. Disse pannekakene er laget med havregryn, banan, kesam og egg. Resultatet er tynne, deilige pannekaker som både gir deg proteiner, sunt fett, langsomme karbohydrater og fiber. Perfekt som frokost, lunsj, middag eller kveldsmat. 

Pannekaker
Til 1 porsjon, 3 -4 store pannekaker

1 godt moden banan
2 egg
Ca 1 dl havregryn
100 g kesam, eventuelt yoghurt eller lignende
Litt væske, ca 0,5 dl
Valgfritt: Litt salt, kanel og kardemomme

Bland sammen alle ingrediensene i en bolle. Kjør røren glatt med en stavmikser eller blender. 
Tilsett nok væske til at du får en fin pannekakerøre. Jeg brukte litt over 0,5 dl melk. 
Stek pannekaker i en panne på middels varme i cirka 1 minutt på hver side. 

Spis pannekakene som de er eller server med ønsket pålegg. Mine pannekaker ble servert med brunost og jordbærsyltetøy. Jeg synes denne kombinasjonen er så god. Spesielt når brunosten smelter på de lune pannekakene. 

Håper du nyter den siste påskedagen. Jeg for min del skal hvert øyeblikk komme meg på trening og få meg en god styrkeøkt. Etter en slik god frokost, er jeg sikker på at det blir en god økt!
Ha en fin mandag. 

Kristine ♥

10 kommentarer
    1. Er avhengig av bananpannekaker! Lager nesten som deg, bare av de 3 første ingr, så det blir vel mere lapper:-p Og brunost er jo bare helt sykt godt oppå! Men nå er det melkefritt kosthold her så da blir det verken brunost eller kesam:-/

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg