hits
www.dedication.blogg.no

Kristine Aure

Dedikasjon til trening, mat og livsglede

TO RUMPE FINISHERE

  • 05.04.2018, 15:33


Som dere kanskje vet fra fr, er jeg veldig glad i tunge vekter. Nr jeg har en treningskt, liker jeg starte med noen velser med tunge vekter og f repetisjoner, for s avslutte med et par lette velser med mange repetisjoner. Disse to velsene er blitt to favoritter som jeg liker avslutte ben- og rumpektene mine med. Det er to rumpe finishere hvor du fr ordentlig kontakt med rumpen og kjenner det godt! 

⋄ Straight leg kickback
⋄ Standing leaning forward abduction extensions 

Disse to velsene liker jeg gjre i et supersett rett etter hverandre som siste velse nr jeg trener ben.
Gjr 15-20 repetisjoner av straight leg kick back og s 15-20 repetisjoner standing leaning forward abduction extensions. Ta en kort pause p 30- 60 sekunder og gjenta begge velsene en gang til. Gjr totalt 3 sett med 15-20 repetisjoner.
Bruk en treningsstrikk med nok motstand til at du kjenner at det brenner i rumpemuskulaturen.

Straight leg kickback
St p alle fire med hendene under skuldrene, og knrne under hoftene. Plasser en treningsstrikk over knrne. Stram rumpen og lft det ene benet strakt ut og opp mot taket. Skvis rumpen sammen et lite sekund nr du er p toppen, fr du frer benet ned igjen.
Gjr frst 15-20 repetisjoner med det ene benet, fr du gjr det samme p den andre siden.

Standing leaning forward abduction extensions 
Stell deg inntil en vegg med ansiktet vendt mot veggen. St med bena nok s smalt og plasser en treningsstrikk over knrne. By i knrne og g ned i en kneby, slik at du str med nitti graders vinkel i knrne. By overkroppen litt forover og ta tak i veggen foran deg. Stram s rumpen og press knrne utover. Hold et lite sekund, fr du s frer knrne inn igjen.
Gjenta.

Avslutt din neste benkt med to rumpe finishere og du vil kjenne det godt dagen etter!

 

Kristine ♥

Signe

05.04.2018 kl. 16:21
Digger den siste velsen der. Og hater den :-P

Kristine

06.04.2018 kl. 16:29
Signe:
Hihi... Ja, den kjennes godt! :D

Anikken

05.04.2018 kl. 18:05
De skal jeg prve etter kta mi imorra :-) Takk for tips _-)

Kristine

06.04.2018 kl. 16:29
Anikken:
Hper du fikk en god kt Anikken :)
Kristine

Hei og velkommen til Dedication. Jeg er en livsglad personlig trener og kostholdsveileder. Her p min blogg vil du f sm tips, rd og oppskrifter til den sunne linje, samt flge min vei i livet. Jeg har troen p at god helse og en sunn livsstl er nkkelen til et lykkelig liv og en glad kropp. Legg gjerne igjen noen ord om du lurer p noe, nsker dele noen tanker, er interessert i kost og treningshjelp eller bare vil si hei :) Kontakt: kristine@helseglede.no

Search

Bloggdesign

Design og koding av KvDesign - www.kvdesign.no