DAGENS INTERVALLØKT

Som jeg skrev på søndag da jeg viste dere min treningsuke, hadde jeg planer om å ta meg en intervalløkt i dag. I dag kjenner jeg at energien er god og er skikkelig gira på å løpe raskt! Nå har jeg akkurat planlagt dagens intervalløkt og skal komme meg avgårde. Jeg gleder meg til endorfinrus på møllen!

Dagens intervalløkt blir slik

Oppvarming
5 -10 minutter
Det er viktig å bli god og varm under oppvarmingen. Jeg begynner alltid med å gå raskt før jeg så jogger og avslutter med et minutt rask løping. 

Intervaller
– 2 minutter høy intensitet + 60 sekunder rolig x 2
Her løper du altså raskt i 2 minutter, før du så går rolig i 60 sekunder. Dette gjentar du 2 ganger, før du går videre til neste intervall 
– 1 minutt høy intensitet + 30 sekunder rolig intensitet x 4
– 45 sekunder høy intensitet + 20 sekunder hvile x 6
– 30 høy intensitet+ 15 sekunder hvile x 8
– 20 sekunder maks intensitet + 10 sekunder hvile x 10

Nedtrapping
5 -10 minutter

Når du skal ta deg en intervalløkt, uavhengig av om du prøver deg på denne økten eller en annen, er det viktig at du velger en hastighet som du synes er utfordrende. Ikke bry deg om hva andre gjør. Det er du som skal bli svett og sliten og få en god følelse etter økten. Lykke til og god trening!

Intervaller eller ei, håper du får en herlig torsdag :grin:

 

Kristine ♥

14 kommentarer
    1. Line:
      Fart og stigning varierer alltid utifra dagsform. Noen dager kan jeg løpe som vinden, andre dager blir jeg kjempe sliten og får høy puls av relativt liten fart. Jeg har derfor ingen fasit. Tenk på at det skal være utfordrende for deg og at du skal pushe deg selv, uavhengig av hva andre gjør 🙂

    2. Skal prøve økta di i helgen. Pleier å gjøre en intervalløkt i helgen 👍

    3. For en inspirerende intervalløkt, denne har jeg lyst å prøve 🙂 Kan du skrive noe om hvilke hastigheter og eventuelt grader du kjører på de ulike intervallene? Bare slik at det er lettere å sette et utgangspunkt når jeg skal kjøre selv 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg