hits
www.dedication.blogg.no

Kristine Aure

Dedikasjon til trening, mat og livsglede

DAGENS INTERVALLKT

  • 12.04.2018, 09:10


Som jeg skrev p sndag da jeg viste dere min treningsuke, hadde jeg planer om ta meg en intervallkt i dag. I dag kjenner jeg at energien er god og er skikkelig gira p lpe raskt! N har jeg akkurat planlagt dagens intervallkt og skal komme meg avgrde. Jeg gleder meg til endorfinrus p mllen!


Dagens intervallkt blir slik

Oppvarming
5 -10 minutter
Det er viktig bli god og varm under oppvarmingen. Jeg begynner alltid med g raskt fr jeg s jogger og avslutter med et minutt rask lping. 

Intervaller
- 2 minutter hy intensitet + 60 sekunder rolig x 2
Her lper du alts raskt i 2 minutter, fr du s gr rolig i 60 sekunder. Dette gjentar du 2 ganger, fr du gr videre til neste intervall 
- 1 minutt hy intensitet + 30 sekunder rolig intensitet x 4
- 45 sekunder hy intensitet + 20 sekunder hvile x 6
- 30 hy intensitet+ 15 sekunder hvile x 8
- 20 sekunder maks intensitet + 10 sekunder hvile x 10

Nedtrapping
5 -10 minutter

Nr du skal ta deg en intervallkt, uavhengig av om du prver deg p denne kten eller en annen, er det viktig at du velger en hastighet som du synes er utfordrende. Ikke bry deg om hva andre gjr. Det er du som skal bli svett og sliten og f en god flelse etter kten. Lykke til og god trening!

Intervaller eller ei, hper du fr en herlig torsdag :grin:

 

Kristine ♥

Line

12.04.2018 kl. 09:56
For en inspirerende intervallkt, denne har jeg lyst prve :) Kan du skrive noe om hvilke hastigheter og eventuelt grader du kjrer p de ulike intervallene? Bare slik at det er lettere sette et utgangspunkt nr jeg skal kjre selv :)

Kristine

13.04.2018 kl. 14:47
Line:
Fart og stigning varierer alltid utifra dagsform. Noen dager kan jeg lpe som vinden, andre dager blir jeg kjempe sliten og fr hy puls av relativt liten fart. Jeg har derfor ingen fasit. Tenk p at det skal vre utfordrende for deg og at du skal pushe deg selv, uavhengig av hva andre gjr :)

May Britt

12.04.2018 kl. 10:07
Skal prve kta di i helgen. Pleier gjre en intervallkt i helgen 👍

Kristine

13.04.2018 kl. 14:46
May Britt:
Deilig med en helgekt :)

sunnivaccskaug

12.04.2018 kl. 12:24
S fint outfith :-) <3

Kristine

13.04.2018 kl. 14:46
sunnivaccskaug:
Takk du :)

bill

12.04.2018 kl. 13:15
Nedtrapping var den beste delen :-)

Du er tff

Kristine

13.04.2018 kl. 14:46
bill:
Hihi... Fordi da er man ferdig?

Silje

12.04.2018 kl. 15:56
Gy prve noen nye intervaller. Takk for inspo :-)

Kristine

13.04.2018 kl. 14:46
Silje:
Prv den :)

12.04.2018 kl. 16:38
Hvor er tightsen fra?

Kristine

13.04.2018 kl. 14:46
Anonym:
IcanIwill :)

Maria

13.04.2018 kl. 14:09
Har du noe stigning p mlla?

Kristine

13.04.2018 kl. 14:44
Maria:
I gr hadde jeg 0,5 %, men det varier :)
Kristine

Hei og velkommen til Dedication. Jeg er en livsglad personlig trener og kostholdsveileder. Her p min blogg vil du f sm tips, rd og oppskrifter til den sunne linje, samt flge min vei i livet. Jeg har troen p at god helse og en sunn livsstl er nkkelen til et lykkelig liv og en glad kropp. Legg gjerne igjen noen ord om du lurer p noe, nsker dele noen tanker, er interessert i kost og treningshjelp eller bare vil si hei :) Kontakt: kristine@helseglede.no

Search

Bloggdesign

Design og koding av KvDesign - www.kvdesign.no