DEN BESTE DEG

Dere, det er en ting som jeg vil minne dere på. Når vi tenker på å være den beste versjonen av oss selv, har vi lett for å sammenligne oss selv med andre. Det handler om å være bedre enn noen andre. Men slik er det egentlig ikke. Istedenfor å fokusere på alle andre, sammenligne oss selv med et helt annet menneske og forsøke å være bedre enn noen andre, burde vi isteden reflektere over oss selv og forsøke å være den beste versjonen av oss selv. Gjør du virkelig ditt beste? Er du den beste vennen du kan være? Gir du ditt beste på trening? Står du på på på jobben? Leser du nok på leksene dine? Er du hundre prosent den beste kjæresten du kan være? Jeg skal ærlig innrømme at jeg svikter på flere områder. Ja, noen ganger vet jeg at jeg gjør mitt beste, andre ganger ikke. Men det er helt ok, for jeg fokuserer fortsatt på meg selv og min egen fremgang. Jeg trenger ikke å være bedre enn noen andre for å være den beste versjonen av meg selv.

I stedet for å sammenligne deg med noen andre, uavhengig om det gjelder utseende, antall kilo i markløft, effektivitet på jobb eller noe helt annet, tenk heller på hvor du var når du først startet, og fokuser på å være den beste deg. Du er nemlig best i å være akkurat deg!

 

Kristine ♥

6 kommentarer
    1. Madelen:
      For en helt fantastisk kommentar Madelene. Tusen hjertelig takk. Det tar litt tid, ikke minst litt energi, når en sitter å skriver hva en tenker. Derfor setter jeg veldig pris på slike kommentarer. I dag er alt for mange små deprimerte, og det tror jeg er noe vi selv kan ordne ved å faktisk tenke litt over noen viktige spørsmål. For vi er faktisk j***lig heldige <3
      Jeg skal forsøke å skrive flere. Takk du 🙂

    2. Din blogg gir meg SÅ mange wake up call! jeg elsker innleggende dine, får stadig påminnelse om at å være seg selv er bra, man skal ta vare på seg selv og være seg selv å slutte å sammenligne seg, på ALLE områder! utseende, som økonomi.. ting kan se veldig bra utenpå, men man vet faktisk ikke hvordan andre har det innenfra! Takk for nok et reflekterende og godt innlegg! <3 skriv gjerne flere! rett fra hjerte!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg