hits
www.dedication.blogg.no

Kristine Aure

Dedikasjon til trening, mat og livsglede

VIL DU BEGYNNE TRENE - FEM TIPS

  • 16.04.2018, 14:51


Det nrmer seg sommer med stormskritt og jeg fr stadig mail fra personer som nsker begynne trene for og komme i bedre form til sommeren. Ja, det er supert at du vil begynne trene, men nr du frst nsker begynne trene, tenk da at du skal trene ret igjennom. Ikke bare start med treningen med tanke p sommerkroppen. Forsk heller innarbeide deg bedre rutiner med jevnlig trening. Trening har en rekke gode effekter bde fysisk og psykisk, og en quick fix er aldri lsningen!



S, vil du begynne trene? Her har du fem tips. 

⋄Sett deg ned i fem minutter og tenk over hvorfor du vil begynne trene. Ja, hvorfor er det viktig for deg begynne trene? Vil du stramme opp kroppen, f mer overskudd, bli sterkere, lpe et lp, eller noe helt annet. Finn din personlige rsak og skriv det ned. 

⋄ Sett deg et ml om hvor mange ganger i uken du skal trene og hva du skal gjre. Det ha en plan er viktig for at du skal gjennomfre treningen. Start rolig. Trener du to ganger i uken n, kan et fint ml vre at du skal trene fire ganger. Nr du setter opp antall treningskter og hva du skal gjre, m det vre gjennomfrbart.

⋄ Planlegg for vanskelige dager. Hva tror du blir det vanskeligste med komme seg p trening? For mange er det at de er slitene etter en lang arbeidsdag og at nr de kommer hjem, frister sofaen mer enn en treningskt. I s fall m du finne en lsning for dette problemet. Det kan for eksempel vre at du pakker treningsbaggen din p kvelden, tar den med p jobb og drar rett fra jobb og p trening. Finn ut hva du tror kan vre ditt problem og forsk s lage en lsning p det. 

⋄Ta en titt p kostholdet ditt. Spiser du nok og jevnlig gjennom dagen? Fr du i deg riktig og nok mat, vil du ogs ha mer energi til treningen. Husk at mat er kroppens brensel, ikke undervurder behovet for riktig nring. 

⋄ Fokuser p deg selv. Det finnes uendelig mange tips og rd der ute. Glem hva alle andre gjr og fokuser ene og alene p deg selv. Du nsker begynne trene fordi (.....det du skrev i punkt 1.). Det er ditt ml og ingen andre sitt, da er det ogs du som m gjennomfre og finne din vei dit.

 

Kristine ♥

Sandra G.

16.04.2018 kl. 15:12
Dette var gode tips :) Jeg driver med fotball, men merker at jeg burde trent mere styrke og syns det er vanskelig finne motivasjonen.

Kristine

17.04.2018 kl. 17:19
Sandra G.:
Men da er du aktiv. Det viktigste er jo at du driver med noe du trives med slik at du opprettholder treningen. Fotball er bra trening :)

Ina

16.04.2018 kl. 15:13
S enig med at det er viktig tenke langsiktig!

Kristine

17.04.2018 kl. 17:19
Ina:
Ja, det er det :)

birgerfa

16.04.2018 kl. 15:39
Gode tips! :) Det handler ogs om prioritering tenker jeg. :)

Kristine

17.04.2018 kl. 17:19
birgerfa:
Prioritering i begynnelsen og rutiner etterhvert :)

Siri

16.04.2018 kl. 20:44
Gode tips. Tror mange undervurderer det p skrive ned ting.

Kristine

17.04.2018 kl. 17:18
Siri:
Det har en magisk egenskap, ja :)

17.04.2018 kl. 16:00
Men rart hvordan alle vil ha quick fix selv om det aldri funker i lengden!!!

Kristine

17.04.2018 kl. 17:18
Anonym:
Hihi... Det er veldig sant! :)
Kristine

Hei og velkommen til Dedication. Jeg er en livsglad personlig trener og kostholdsveileder. Her p min blogg vil du f sm tips, rd og oppskrifter til den sunne linje, samt flge min vei i livet. Jeg har troen p at god helse og en sunn livsstl er nkkelen til et lykkelig liv og en glad kropp. Legg gjerne igjen noen ord om du lurer p noe, nsker dele noen tanker, er interessert i kost og treningshjelp eller bare vil si hei :) Kontakt: kristine@helseglede.no

Search

Bloggdesign

Design og koding av KvDesign - www.kvdesign.no