KJØLESKAPSGRØT MED SJOKOLADESMAK

God fredag morgen dere ♥ I skrivende stund sitter jeg i bilen på vei til hytten. Jeg har langhelg og nå venter noen deilige dager på fjellet.
Før jeg dro, spiste jeg kjøleskapsgrøt til frokost. Kjøleskapsgrøt er en favoritt hos mange, deriblant meg. Jeg elsker at jeg bare kan røre ingrediensene sammen om kvelden, så er det klart om morgenen.

SONY DSC

Kjøleskapsgrøt, også kaldt overnight oats, kan varieres i det uendelig. Bær, forskjellige typer frukt, kesam, cottagce cheese, yoghurt naturell, kokosmelk, vann, proteinpulver, forskjellige typer gryn, nøtter og frø kan brukes. Her er det bare fantasien som setter grenser!
I går kveld laget jeg klar en sjokoladevariant, og dermed ble det deilig kjøleskapsgrøt med sjokolademsmak til frokost i dag. En tykk, kremaktig og god sjokoladegrøt. Nesten som dessert til frokost!

SONY DSC

Kjøleskapsgrøt med sjokoladesmak
1 porsjon

2 dl havregryn
Ca 1,5 dl melk, eventuelt vann
4 ss kesam, eventuelt gresk yoghurt
2 ss kakaopulver
2 ss sjokoladeprotein, kan sløyfes*
1/2 godt moden banan, valgfritt
1 ss sukringold
Bittelitt salt

Mos bananen og rør så inn resten av ingrediensene.
La blandingen stå minimum et par timer, gjerne natten over om du lager den på kvelden.
Spis som den er, eller topp med ønsket topping.

*det er ikke nødvendig med sjokoladeproteinpulver i oppskriften, men det gir en ekstra kremet og god konsistens

SONY DSC

På toppen har jeg blåbær, peanøtter, solsikkekjerner og en bit sukkerfri sjokolade. Super godt og holder meg mett i mange timer!
Håper det smaker :razz: Ha en fin fin fredag!

Kristine ♥

12 kommentarer

Siste innlegg