FULLKORNSPASTA MED KYLLING – MIDDAG PÅ 15 MINUTTER

Denne middagen laget jeg forrige uke da jeg hadde besøk av en venninne. Vi hadde hatt en treninigsøkt sammen og var veldig sultne begge to. Maten skulle være klar raskt!

Kylling og fullkornspasta er en slager når jeg har dårlig tid. Pastaen trenger ikke mer enn syv minutters koketid og kyllingen trenger bare noen minutter i pannen når den er delt i biter. For å gjøre middagen mer spennende, laget jeg en kremet variant av fullkornspasta med kylling hvor jeg hadde i cottage cheese, spinat og parmesan. Det ble super godt! Dette er desidert en middag jeg kommer til å lage flere ganger fremover. 

Om du ønsker kan du utelate kyllingen og lage en kjøttfri variant. Da kan du spise retten som den er, eller gjøre den mer proteinrik ved å erstatte kyllingen med bønner eller kikerter.

Fullkornspasta med kylling
Til 2 porsjoner

Ønsket mengde fullkornspasta
2 håndfulle spinat
1 gul løk
1 hvitløksfedd
2 kyllingfileter
Salt og pepper
Ca 100 g cottage cheese, eventuelt kesam eller crème fraîche
2 ss revet parmesan, kan sløyfes
4 -5 cherrytomater
1/2 sitron

Kok pastaen som anvist på pakken.
Skjær løk i terninger. Finhakk hvitløken. Del kyllingfileten i biter.
Stek løken i en panne til den blir blank. Ha i kyllingfilet, hvitløk, salt og pepper. Jeg brukte ca 1/2 ts salt og 1/4 ts pepper. Stek i 5 -6 minutter på medium varme til kyllingen er stekt.
Hell vannet av pastaen.
Del cherrytomater i skiver.
Ta pannen med løk og kylling av varmen og rør inn spinat, ferdigkokt pasta, cottage cheese, parmesan og cherrytomater. Rør alt godt sammen og press over saften fra sitronen.
Server.

En sunn, næringsrikt og smakfull middag som er klar på under 15 minutter.
Håper det smaker!

 

Kristine ♥

9 kommentarer
    1. Pleier å lage noe lignende, men med laks i stedet for kylling. Det er kjempegodt! Og pleier å bruke creme fraiche, men kanskje jeg skal prøve med CC i stedet for neste gang 😉

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg