RESTEWRAP MED PESTODRESSING

Da jeg var på fjellet i helgen, laget jeg lammelår. Når en steker et helt lammelår til to mennesker, blir det naturligvis igjen en del matrester. Jeg er veldig nøye på at jeg ikke skal kaste mat, dermed har det blitt lammelår til lunsj flere dager nå. I dag laget jeg meg en deilig restewrap med pestodressing. Det ble super godt! 

Lam kan naturligvis byttes ut med andre ting. Her kan du bruke alle mulige typer rester, kylling, karbonadedeig, svin, pølser eller lignende. Du kan også bruke skinke eller vegetaralternativer som bønner og kikerter.

Restewrap med pestodressing

Rester av kjøtt, fugl eller lignende, eventuelt andre alternativer som skinke
Lomper eller tortillalefser
Kesam
Pesto
Bittelitt sitronsaft, valgfritt
Ønsket grønnsaker

Bland sammen kesam, pesto og sitronsaft.
Til 3 lomper brukte jeg ca 100 g kesam, 3 ss pesto og 1 ss sitronsaft.
Legg grønnsakene på lompene, ha over rester og topp med pestodressingen.
Spis.

Neste gang du har rester i kjøleskapet, lag deg en deilig restewrap. Så enkelt og så godt!
Ha en fortsatt fin fin torsdag :razz: 

 

Kristine ♥

8 kommentarer

Siste innlegg