SANGINTERVALLER

De av dere som følger meg på instagram, fikk kanskje med seg at jeg løp Villmann Hillclimb på lørdag. Det er et lite hinderbaneløp på 800 meter med 30 hindre. Jeg ble skikkelig gira og storkoste meg i løypen. Det her vil jeg gjøre igjen! Derfor har jeg allerede meldt meg på Barskingen, som er i slutten av mai.

Under lørdagens løp innså jeg også at kondisjonen min ikke er det den en gang har vært. Jeg har prioritert styrketrening og ikke kondisjonstrening i hele vinteren.  Da er det naturlig at jeg ikke er like rask som før. Fremover ønsker jeg derfor å legge inn litt mer kondisjonstrening, slik at jeg blir bedre på å løpe. Styrketrening kommer fortsatt til å være hovedfokuset mitt, men ønsket er å ha minimum 1 intervalløkt i uken og gjerne også 1 roligere joggetur.

I dag ble det sangintervaller. Det vil si at jeg brukte sanger til å bestemme lengden på intervallene. Annenhver sang løp jeg rolig og raskt. Altså at jeg løp rolig på sang nummer 1, løp raskt på sang nummer 2, løp rolig igjen på sang nummer 3, raskt på sang nummer 4, osv. Slik fortsatte jeg til jeg hadde løpt 7 kilometer. En veldig enkel og grei intervalløkt. Bare husk å ha god musikk på spillelisten du bruker! 

Nå skal jeg hoppe i dusjen og komme meg avgårde til en middagsavtale. Det blir sushi. Nam! 
Håper du har en fin første mai. Nyt kvelden videre :grin:

Kristine ♥

8 kommentarer

Siste innlegg