BURGERPØLSE PÅ 10 MINUTTER

Ut ifra oppskriftene mine den siste tiden, har du kanskje skjønt at jeg ikke synes det er så morsomt å stå på kjøkkenet lenger. For all del, jeg er fortsatt et veldig matglad menneske, men det blir mye kjappe løsninger. Kjapp mat, kan også være sunn og god mat!

I går laget jeg burgerpølse til middag. Det tok 10 minutter! Sunn, god og enkel middag som er klart på en – to -tre, er det jeg foretrekker for tiden.

Burgerpølse på 10 minutter
Til 2

Burgerpølse
1 pakke Karbonadedeig
Salt og pepper

Dressing
ca 150 creme fraiche, eventuelt kesam
2 ss tomatpure
1 hvitløksfedd
1 ts sukrin, kan sløyfes
1 ts edikk 
1/3 ts salt

Tilbehør
Lomper
Ønsket grønnsaker, jeg har brukt agurk, tomat og ruccola
Revet ost

Start med burgerpølsen. Del karbonadedeig i 4 deler og form hver del til en pølse. Ha på salt og pepper på alle sidene. Stek i 5 -6 minutter avhengig av hvor godt stekt du vil ha burgerpølsen. Snu den jevnlig slik at du får stekt den på alle kanter.
Mens burgerpølsen steker, lager du dressingen. Finhakk hvitløk og bland med resten av ingrediensene. 
Kutt grønnsakene i biter.
Legg grønnsaker på lompene, legg over en burgerpølse og topp med dressing og revet ost.

 Voila, middag klar på 10 minutter! 
Nå har jeg pakket klar dagens middag, kyllingform med ost, og skal komme meg avgårde. Jeg skal nemlig ha med meg middag til en kompis i dag. Hvor herlig er ikke det? Invitere meg på middag, men si at jeg må ta med middagen! Hihi… :grin: Det tror jeg at jeg også skal begynne å gjøre når jeg inviterer venner på besøk.
Ha en fortsatt god onsdag, da dere! 

 

Kristine ♥

8 kommentarer

Siste innlegg