hits
www.dedication.blogg.no

Kristine Aure

Dedikasjon til trening, mat og livsglede

MANDAGSKTEN P GYM BEKKESTUA

  • 07.05.2018, 18:11


                                                                                                                                                                                                //  Reklame

God mandag dere! Har du hatt en fin start p uken? Dagen min har hovedsakelig besttt av arbeid med bacheloroppgaven, men jeg har naturligvis ogs ftt lurt inn mandagskten. Jeg fler alltid at jeg fr konsentrert meg s mye bedre etter en treningskt!

I dag tok jeg turen til Gym Bekkestua som rett ved siden Bekkestua buss- og t-banestasjon. Det er deilig med litt variasjon i treningsomgivelsene av og til. Jeg fikk en ordentlig god fullkroppskt som virkelig satte en god standar for resten av uken!
Det er frste gangen jeg har vrt p Gym Bekkestua. Der jeg vanligvis trener, har jeg blant annet savnet trappemaskin og et sted hvor jeg kan gjre crossfit inspirert trening. Det hadde de her! Ikke minst var miljet veldig bra. Her likte jeg meg godt og jeg skal tilbake allerede senere i uken!

Jeg startet kten 5 minutters oppvarming p trappemaskinen fr jeg satte igang med pull ups og chins. Frst tok jeg 2 sett uten vekter, fr jeg s tok 1 sett med 10 kilo ekstra i vektbelte og deretter 1 sett med 5 kilo i vektbeltet. Selv om 5 kilo ekstra i pull ups egentlig er ganske tungt, fles det utrolig lett nr en har tatt 10 kilo i settet fr!

Etter chins og pull ups stod kneby for tur. Jeg varmet opp med minibands fr jeg startet med kneby. Dette er noe jeg alltid gjr for f aktivert muskulaturen og for f bedre kontakt med rumpen. Jeg har tidligere skrevet et innlegg om dette og hvilke aktiveringsvelser jeg gjr her.

Her ble det 1 sett p 40 kilo. 1 sett p 50 kilo. 1 sett p 60 kilo. 1 sett p 65 kilo og 1 sett p 50 kilo igjen. Jeg hadde hadde ingen eksakt plan i dag, men gjorde det jeg flte for, bde nr det kom til velser og antall sett og repetisjoner.

Deretter ble det skulderpress. Her brukte jeg 10 kilos manualer. Det ble 3 sett med 10 repetisjoner. 
Resten av mandagskten s slik ut.
Bulgarsk utfall : 18 kilos manual - 3 sett * 10 repetisjoner
Dips med egen kroppsvekt - 3 sett * 10 repetisjoner 
Hip thrust med miniband : 30 kilos manual - 3 sett * 12 repetisjoner 

For en kt! Jeg flte meg virkelig energisk, full av energi og sterk i dag :grin: Det er den beste flelsen! N krysser jeg fingrene for at resten av uken fortsetter vel s bra. Hper mandagskten din har vrt like bra som min. Nyt resten av kvelden! 

 

Kristine ♥

Marianne

07.05.2018 kl. 19:19
S moro se hele kta di :-) Hper p flere snne innlegg!!!

Kristine

08.05.2018 kl. 08:38
Marianne:
Herlig hre. Det kan jeg f til :)

Maria

07.05.2018 kl. 19:27
Hres ut som en super kt! Stemmer det at du kjrer low bar p kneby? Har du noen tanker om low vs high? Jeg syns kneby er kjempegy, men stagnerer p relativt lav vekt og sliter med komme videre, har for det meste trent high bar. Kunne du kanskje skrevet et innlegg om dine tips og tanker?

Kristine

08.05.2018 kl. 08:40
Maria:
Jeg kjrer rett og slett low bar fordi teknikken min blir bedre da. Jeg har relativt lange lrben og om jeg skal ta dype kneby, fles det mer naturlig nr jeg har stangen plassert lenger ned p ryggen. Om du stagnerer med kneby kan det vre en ide se p om du skal kjre kneby oftere, variere hva slags kneby du kjrer, feks low bar, high bar, by til boks, og variere vektene du trener med og da ogs antall sett og repetisjoner :)

Silje

07.05.2018 kl. 20:28
Hadde vrt kult tatt en kt med deg 😎😀

Kristine

08.05.2018 kl. 08:36
Silje:
Hihi... Jeg er s fokusert nr jeg trener og inne i min egen verden, at jeg tror ikke jeg er den kuleste trene med for vre rlig.
Kristine

Hei og velkommen til Dedication. Jeg er en livsglad personlig trener og kostholdsveileder. Her p min blogg vil du f sm tips, rd og oppskrifter til den sunne linje, samt flge min vei i livet. Jeg har troen p at god helse og en sunn livsstl er nkkelen til et lykkelig liv og en glad kropp. Legg gjerne igjen noen ord om du lurer p noe, nsker dele noen tanker, er interessert i kost og treningshjelp eller bare vil si hei :) Kontakt: kristine@helseglede.no

Search

Bloggdesign

Design og koding av KvDesign - www.kvdesign.no