BROWNIE DEIG KULER

                                                                                                                                                            Reklame / inneholder annonselinker. 

I går kveld hadde jeg lyst på noe søtt. Jeg tok meg en skål Ben&Jerrys, men var fortsatt ikke fornøyd når isskålen var tom. Da bestemte jeg meg for å lage noe søtt, raskt og godt. Resultatet ble brownie deig kuler. Disse er så gode!

Du husker kanskje at jeg laget proteinkuler støtt og stadig for et par år tilbake. De har gått i glemmeboken, men nå er de tilbake! Disse tar under 5 minutter å lage og er totalt avhengighetsskapende. Jeg skal love deg de forsvinner fort. Ikke si jeg ikke advarte deg!

Brownie deig kuler
8 -10 kuler

30 g sjokoladeprotein
20 g havremel, eventuelt annet mel som speltmel eller hvetemel
2 ss kakao, ca 25 g
1 ss peanøttsmør, kan sløyfes men jeg anbefaler deg å bruke det
1 ss sukringold
1 ss fibersirup
3 -6 ss melk
1/3 ts salt
Litt hakket sjokolade, jeg brukte sukrinsjokolade, valgfritt

Bland sammen 3 ss melk, fibersirup og peanøttsmør. Rør så sammen proteinpulver, mel, sukringold, kakaopulver og salt. Tilsett så melkeblandingen i tørrvarne. Bland godt sammen. Tilsett eventuelt litt mer melk om massen blir tørr. Det skal bli en klissete deig som holder godt sammen. Ha til slutt i hakket sjokolade.
Rull kuler.
Du kan gjerne sette kulene i kjøleskapet i 10 -15 minutter. Da blir de ekstra gode.

Så er det bare å nyte super gode, sunne og proteinrike brownie deig kuler!
Håper det smaker :razz:  og ha en fin fin tirsdag!

Kristine ♥

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg