hits
www.dedication.blogg.no

Kristine Aure

Dedikasjon til trening, mat og livsglede

FORBEDRE KROPPEN

  • 08.05.2018, 18:37


N i mai strmmer det inn sprsml om hvordan en kan forbedre kroppen, g ned i vekt eller bli mer fit. Det nrmer seg sommer og den skalte sommerformen er i fokus. Jeg synes det er s synd, for jeg ser det samme hvert r. Folk gaper over alt for mye, gr fra trene 1 gang i uken til 5 og fra spise sjokolade hver dag til holde seg helt unna sukker. Det fungerer bare ikke i lengden!

Nr jeg fr disse mailene kunne jeg svart at jeg kan sette opp et oppsett og lage en streng plan. Jeg jobber tross alt som personlig trener og online coach, men et slikt svar sender jeg svrt sjeldent. Nettopp fordi det vil ikke fungere i lengden. Isteden vil jeg komme med noen sm enkle tips til hvordan du kan forbedre kroppen og faktisk klare holde p det nr juli gr over til august, og deretter til september og oktober.

⋄  Legg til 1 -2 treningskter i uken. Trenger du 1 gang fra fr, ja da er 3 treningskter i uken mer enn nok. Varierer gjerne mellom styrketrening og kondisjonstrening og test forskjellige former for dette slik at du finner treningsmter du synes er moro. 

⋄ Spis godt. En sultdiett fungerer aldri. F i deg grnnsaker til hvert mltid og spis godt med frukt. Spis nringsrik mat som smaker godt og som gir deg energi, men stopp nr du er mett. Nyt ogs en sjokoladebit om du har lyst p det, men ikke la det bli med hele sjokoladeplaten. 

⋄ Behandle deg selv pent. Det med forbedre kroppen og trives i seg selv starter fra innsiden. Gi deg selv minst et kompliment hver eneste dag. Har du gjort noe bra, gi deg selv et klapp p skulderen og skryt av deg selv for det. 

⋄ Ta valg som gjr deg glad. Tenk igjennom det du gjr og de valgene du tar. Hvorfor gjr du dem og gir dem deg noe? Vr bevist p dine egne valg og velg det som fles riktig for deg i lengden. Kanskje gir det deg mest glede ta en treningsfri dag for vre med ut spise med kollegene? Da er det et riktig valg for deg. Gir det deg mer glede  ta deg en treningskt og fle p den gode flelsen etterp, s gjr du det! Ta gode valg og st for dem. 

Disse tipsene for forbedre kroppen virker kanskje simple, men jeg kan love deg at de gir resultater etter noen uker. Du skal ikke bare forbedre kroppen noen uker i sommer, men livet ut. Flger du disse tipsene vil du f en sunn, frisk og glad kropp som du kan fle deg vel i ogs nr nr vinteren kommer, neste sommer og langt frem i tid.

Og du, det er helt i orden nske forbedre kroppen sin og fle seg ok i en bikini. De aller fleste, jeg ogs, nsker trives i egen kropp. Jeg skulle likevel nske at vi kunne slutte fokusere p alt det negative ved kroppen vr og heller lre oss   se det positive og leve med den kroppen vi har. For en kropp har vi s vel i sommermnedene som i vintermnedene. Vi burde ta gode valg for den ret rundt, uavhengig om det er bikinitid eller ikke!

 

Kristine  ♥

Kaja

08.05.2018 kl. 21:13
Applaus. Dette var et bra innlegg :-)

Kristine

09.05.2018 kl. 15:47
Kaja:
Kjempe koselig at du synes det Kaja :)

Martine

09.05.2018 kl. 09:34
♥ Elsker de to siste tipsene!!

Kristine

09.05.2018 kl. 15:47
Martine:
, hyggelig <3 Det er viktig pleie seg selv innenfra ogs.

Ragnhild

09.05.2018 kl. 14:03
Dette var fine tips.

Jeg tror helt klart man m begynne nske seg selv godt, og akseptere hvor man er, frst. S vil handlingene (maten, treningen og livsstilen) gjenspeile den flelsen.

Kristine

09.05.2018 kl. 15:48
Ragnhild:
Jeg er s enig. Mye starter fra innsiden! :)
Kristine

Hei og velkommen til Dedication. Jeg er en livsglad personlig trener og kostholdsveileder. Her p min blogg vil du f sm tips, rd og oppskrifter til den sunne linje, samt flge min vei i livet. Jeg har troen p at god helse og en sunn livsstl er nkkelen til et lykkelig liv og en glad kropp. Legg gjerne igjen noen ord om du lurer p noe, nsker dele noen tanker, er interessert i kost og treningshjelp eller bare vil si hei :) Kontakt: kristine@helseglede.no

Search

Bloggdesign

Design og koding av KvDesign - www.kvdesign.no