FORBEDRE KROPPEN

Nå i mai strømmer det inn spørsmål om hvordan en kan forbedre kroppen, gå ned i vekt eller bli mer «fit». Det nærmer seg sommer og den såkalte sommerformen er i fokus. Jeg synes det er så synd, for jeg ser det samme hvert år. Folk gaper over alt for mye, går fra å trene 1 gang i uken til 5 og fra å spise sjokolade hver dag til å holde seg helt unna sukker. Det fungerer bare ikke i lengden!

Når jeg får disse mailene kunne jeg svart at jeg kan sette opp et oppsett og lage en streng plan. Jeg jobber tross alt som personlig trener og online coach, men et slikt svar sender jeg svært sjeldent. Nettopp fordi det vil ikke fungere i lengden. Isteden vil jeg komme med noen små enkle tips til hvordan du kan forbedre kroppen og faktisk klare å holde på det når juli går over til august, og deretter til september og oktober.

⋄  Legg til 1 -2 treningsøkter i uken. Trenger du 1 gang fra før, ja da er 3 treningsøkter i uken mer enn nok. Varierer gjerne mellom styrketrening og kondisjonstrening og test forskjellige former for dette slik at du finner treningsmåter du synes er moro. 

⋄ Spis godt. En sultdiett fungerer aldri. Få i deg grønnsaker til hvert måltid og spis godt med frukt. Spis næringsrik mat som smaker godt og som gir deg energi, men stopp når du er mett. Nyt også en sjokoladebit om du har lyst på det, men ikke la det bli med hele sjokoladeplaten. 

⋄ Behandle deg selv pent. Det med å forbedre kroppen og trives i seg selv starter fra innsiden. Gi deg selv minst et kompliment hver eneste dag. Har du gjort noe bra, gi deg selv et klapp på skulderen og skryt av deg selv for det. 

⋄ Ta valg som gjør deg glad. Tenk igjennom det du gjør og de valgene du tar. Hvorfor gjør du dem og gir dem deg noe? Vær bevist på dine egne valg og velg det som føles riktig for deg i lengden. Kanskje gir det deg mest glede å ta en treningsfri dag for å være med ut å spise med kollegene? Da er det et riktig valg for deg. Gir det deg mer glede å ta deg en treningsøkt og føle på den gode følelsen etterpå, så gjør du det! Ta gode valg og stå for dem. 

Disse tipsene for å forbedre kroppen virker kanskje simple, men jeg kan love deg at de gir resultater etter noen uker. Du skal ikke bare forbedre kroppen noen uker i sommer, men livet ut. Følger du disse tipsene vil du få en sunn, frisk og glad kropp som du kan føle deg vel i også når når vinteren kommer, neste sommer og langt frem i tid.

Og du, det er helt i orden å ønske å forbedre kroppen sin og å føle seg ok i en bikini. De aller fleste, jeg også, ønsker å trives i egen kropp. Jeg skulle likevel ønske at vi kunne slutte å fokusere på alt det negative ved kroppen vår og heller lære oss å  se det positive og å leve med den kroppen vi har. For en kropp har vi så vel i sommermånedene som i vintermånedene. Vi burde ta gode valg for den året rundt, uavhengig om det er bikinitid eller ikke!

 

Kristine  ♥

6 kommentarer
    1. Dette var fine tips.
      Jeg tror helt klart man må begynne å ønske seg selv godt, og akseptere hvor man er, først. Så vil handlingene (maten, treningen og livsstilen) gjenspeile den følelsen.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg