hits
www.dedication.blogg.no

Kristine Aure

Dedikasjon til trening, mat og livsglede

WOD - PRØV DENNE TRENINGSØKTEN

  • 14.05.2018, 16:55


Forrige uke testet jeg en WOD på Gym Bekkestua. Jeg driver ikke med crossfit, så dette er å gå utenfor min komfortsone. Her handler det om å kjøre igjennom alle øvelsene så raskt du klarer, uten pause. Husk også at du må passe på teknikken. Selv om det var utrolig tungt, var det også kjempe moro! 
Treningsøkten laget jeg selv og den anbefales. Og du, push deg selv. Ja, det blir svett og tungt etterhvert. Men følelsen etterpå er så utrolig deilig!

WOD - prøv denne treningsøkten 

1 minutts roing
10 knebøy
10 pull ups
10 meter prowler slede
x  4 

Alle øvelsene skal gjøres rett etter hverandre uten noen form for pause. Når du har gjort en runde, går du rett på runde nummer 2. Slik fortsetter du til du har gjort totalt 4 runder. Ingen pauser underveis annet enn et par pust i bakken!

Du starter altså med å ro 1 minutt. Ha på ok motstand, alt fra 5 -8 avhengig av hvor vant du er til å ro. Ro så langt og raskt du klarer i løpet av et minutt. Deretter går du rett over på knebøy.

 

Gå rett fra romaskinen direkte til knebøystativet og ta 10 knebøy. Når du har gjort dette, går du så videre til pull ups.

 

Ta 10 pull ups. Om det blir tungt er det lov å hoppe ned å ta seg et par pust før du forsetter. Du kan også velge å gjøre chins med strikk. Utfordr deg selv. 

 

Gå rett fra pull ups og bort til prowler sleden. Dytt den 20 meter. Jeg dyttet den 10 meter, før jeg snudde og dyttet tilbake. 
Ikke alle treningssentere har en prowler slede. Om senteret ditt ikke har det, kan du hoppe 1 minutt i et hoppe tau eller ta 10 burpees istedet. 


Når du har gjort ferdig 1 runde, altså rodd 1 minutt, tatt 10 knebøy og 10 chins, og dyttet prowler sleden, starter du på nytt med en gang. Her er det ingen pause. Gjør totalt 4 slike runder og du har en kjapp og god wod som får svetten til å renne. ​
Når du har gjort denne WOD'en en gang, kan du gjenta den igjen en annen dag, og forsøke å slå din egen tid. 
Prøv denne treningsøkten du også :grin: Håper du liker den.

 

Kristine ♥

14.05.2018 kl. 17:32
Moro med økt. Skal prøve den med hoppetau :-)

Kristine

15.05.2018 kl. 16:04
Anonym:
Håper du liker den :)

frkfrontend

14.05.2018 kl. 17:46
Takk for et godt tips til treningsøkt :D Så bra ut!

Kristine

15.05.2018 kl. 16:04
frkfrontend:
Bare hyggelig du :)

Maiken

15.05.2018 kl. 13:38
Inspirasjon med treningsøkt :-)

Kristine

15.05.2018 kl. 16:03
Maiken:
Herlig at du synes det :)
Kristine

Hei og velkommen til Dedication. Jeg er en livsglad personlig trener og kostholdsveileder. Her på min blogg vil du få små tips, råd og oppskrifter til den sunne linje, samt følge min vei i livet. Jeg har troen på at god helse og en sunn livsstl er nøkkelen til et lykkelig liv og en glad kropp. Legg gjerne igjen noen ord om du lurer på noe, ønsker å dele noen tanker, er interessert i kost og treningshjelp eller bare vil si hei :) Kontakt: kristine@helseglede.no

Search

Bloggdesign

Design og koding av KvDesign - www.kvdesign.no