HVORDAN STARTE ET POSITIVT TANKEMØNSTER

Jeg tror virkelig at vi i stor grad kan skape positive tanker og innarbeide oss et positivt tankemønster.
Får jeg en negativ tanke, prøver jeg alltid å snu på den. I stedet forsøker jeg å finne noe positivt å tenke på eller fokusere på noe bedre. Jeg velger å skape et positivt tankemønster.

Det er slik at om du tenker positive tanker, vil det automatisk strømme til flere og du vil føle mer glede. En positiv tanke, genererer altså flere. Det blir en positiv spiral! Jeg har jobbet med ganske mange online pt- kunder de siste årene, og jeg ser at mange har problemer med å starte den positive tankespiralen. Synes du også det er vanskelig? Et super enkelt, men effektivt tips er å skrive ned fem positive ting hver dag. Dette kan du gjøre før du legger deg. Da bruker du ett til to minutter på å tenke igjennom dagen din.
Hva har du fått til? Hva er du takknemlig for? Hvile gode ting har skjedd denne dagen? Skriv det ned i en liten bok. 
Det kan kanskje virke banalt latterlig og føles vanskelig i begynnelsen, men det blir lettere etterhvert. Med tiden vil du merke at denne prosessen går automatisk og du vil plutselig oppdage at du generelt tenker mer positivt. 
Tar du utfordringen?

 

Kristine ♥

6 kommentarer
    1. Hei, prøvde. finner ikke 5 positive ting. men når ikke noe positivt skjer så er det vanskelig å tenke positivt.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg